מכתב מקדים לקורות חיים

בדרך למשרת החלומות שלכם, או אפילו בדרך למשרה הזמנית, עליכם לשלוח קורות חיים. אפשר, אך לא חובה, לצרף מכתב מקדים לקורות חיים.

מכיוון שהמכתב הוא לא חובה, קל להתפתות ולדלג על כך, אולם ללא ספק, כתיבת מכתב שכזה יכולה להשתלם ובגדול. במאמר הזה נסביר את החשיבות של המכתב, איך לשפר אותו ומדוע לא לוותר עליו, בדרך לשלב הבא בקריירה שלכם.

להיות בולטים בתוך ים של קורות חיים

חשוב שיהיה ברור: מכתב מקדים לקורות חיים איננו מכתב במובן המקובל. יש לו תכלית ברורה, לקדם אתכם לשלב הבא, בדרך כלל זימון לריאיון עבודה. זכרו כי מי שממיין את קורות חיים, מנהלים, רכזי גיוס או כל בעל תפקיד אחר, נדרשים לעבור על הרבה מאוד פניות. אפילו אדם מאוד מקצועי יתקשה להעמיק בכל טופס קו"ח שמגיע אליו, כקובץ המצורף למייל.

קראו גם: איך להתנהג בראיון עבודה?

המכתב שאתם מצרפים לקו"ח שלכם מאפשר לכם להשיג בולטות חשובה. כלומר, כאשר מצליחים ללכוד את העין של מקבל קורות החיים, בעצם מניעים אותו להעמיק בפניה שלכם.

הסיכוי שלכם להגיע לשלב הבא בדרך לריאיון העבודה מכפיל את עצמו.

יוצרים עניין וסקרנות, בכתיבה נכונה

גם קורות חיים שכותבים על פי כל הכללים הנכונים, מתקשים לייצר עניין רגשי או סקרנות מיוחדת. המכתב המקדים יכול להשיג בדיוק את זה. אך חשוב להדגיש שמכתב מקדים הוא לא המקום לנסח מגילות. המכתב לא צריך להיות משתפך או רגשי יתר על המידה. אחרי הכל, המטרה היא למצוא עבודה ולא סתם להצטייר כטיפוסים צבעוניים או בעלי חיי חברה עשירים.

באופן אידיאלי, הניסוח יהיה אנרגטי, משדר להט ומוטיבציה, כמובן בהתאם לאופי המשרה.

אין צורך לכתוב יותר מפסקה – שתיים או מקסימום חצי עמוד. וחשוב שלא סתם לעשות קופי פייסט מקורות החיים. ההקדמה צריכה להוסיף מידע ובעיקר לשווק אתכם.

טון שיווקי, אך לא שיווקי מדי

המכתב המקדים נועד לעזור לכם למכור את עצמכם, אך לא סתם למכור את האישיות שלכם. אתם צריכים למכור את עצמכם בתור המועמדים שיכולים לבצע היטב ונכון את התפקיד אליו אתם מתמיינים.

רצוי לשלב בין ענייניות ויוזמה לבין תיאור היכולות שלכם. בדרך כלל מומלץ לא להכביד בטון שיווקי מדי וכדאי להיזהר מלהישמע נואשים.
אין ליצור רושם שאתם מנסים להתחנף או שאתם "חייבים" לקבל את המשרה מפני שאתם מחפשים עבודה הרבה מאוד זמן.

כיצד אתם יכולים להועיל עבור המעסיק

המכתב הנלווה מהווה עבורכם הזדמנות. הזדמנות ליצור רושם ראשוני נכון. הזדמנות שלכם להראות בצורה של כתיבה די חופשית, כיצד אתם יכולים להועיל לארגון המגייס.

דרך טובה להשיג זאת היא לנסות להבין מהי בעצם הבעיה שעמה מתמודד המעסיק. למשל, אם מדובר בתפקיד שבו קיימת תחלופה גבוהה, אפשר לציין את המחויבות שלכם לטווח ארוך, אם התפקיד דורש יכולת עבודה בצוות, זה המקום לפרט על ניסיון קודם בעבודה בצוות.
עבור תפקידים ניהוליים, אפשר וכדאי לפרט על הובלה של פרויקטים ואנשים. ניתן להוסיף גם מעט מה"אני מאמין" שלכם, אך לעשות זאת במידה.

ניסוח חכם תמציתי ומדויק מעביר את הרושם הנכון

את הרושם הנכון כדאי להעביר במכתב תמציתי ומדויק. זכרו שמכתב ארוך או מסורבל לא רק שלא יועיל אלא גם עשוי להזיק. חשבו היטב על כל מילה שאתם רושמים. חשבו על כל משפט. קראו את המכתב פעם או פעמיים לפני השליחה ועדיף לבקש גם ממישהו אחר לעין בו. רק לאחר שאתם בטוחים בתוצאה, וברור כיצד התוכן מקדם אתכם ומעורר עניין בקורא, אפשר לומר שהמכתב מוכן.

טיפ חשוב למכתב מקדים שעובד

לסיום, נבקש להוסיף טיפ, שהופך את המכתב לעוד יותר מוצלח:

התאימו את המכתב למעסיק. כלומר, לכל מעסיק ולכל משרה יש להתאים מכתב מעט שונה. זכרו כי לכל חברה יש DNA ארגוני משלה, לכל עסק יש תרבות ארגונית אחרת. חפשו מידע על המעסיק, התחברו לתרבות ולערכים הללו (אם הם אכן מתאימים לכם). זה יעזור ליצור מכתב שעובד.

מחפשים עבודה? עם לין ביכלר משאבי אנוש אתם יכולים לפנות למיטב המעסיקים ולאין ספור משרות בשלל תפקידים. פנו עכשיו, העבודה הבאה שלכם בהישג יד.

עוד טיפים בנושא

איך כותבים קורות חיים?

כתיבת קורות חיים בדרך הנכונה מקובל כיום מכל אדם המעוניין להשתלב בשוק העבודה, לגשת דבר ראשון לכתיבת קורות חיים. קורות חיים, הם כרטיס ביקור של כל אדם,

קראו עוד »