המדריך לחיפוש עבודה במרכז

מחפשים עבודה במרכז? התובנות והממצאים שאספנו עבורכם יכולים לסייע. תוכלו לגלות מהם התפקידים המבוקשים ולא רק לאקדמאים או לאנשי הייטק. תוכלו לדעת באילו דרכים תמצאו עבודה יותר בקלות.

שימו לב, כדאי לדעת שלכאורה, מדובר באזור הומוגני, אך למעשה, לא רק שניתן לחלק את המרכז לכמה אזורים, הרי שגם התפלגות הביקוש לעבודה איננה אחידה. על כמה דברים, מפתיעים בחלקם, אודות עבודה במרכז, תוכלו לקרוא להלן:

 

גם כיום במרכז מוצאים עבודה יותר מהר

אם בשלב זה נתייחס לכל אזור המרכז כאל יחידה אחת, כלומר לא נפריד בין חיפוש עבודה במרכז, בשרון או בשפלה, נגלה תמונה מעניינת. בכל אזור המרכז, כיחידה אחת, הסיכוי למצוא עבודה במהירות עלה לאחרונה. השיפור בפרמטרים הכלכליים בהחלט נותן את אותותיו ולא רק בקרב צעירים. גם בני הארבעים ומעלה מספרים על שיפור בנושא בשנה האחרונה. נקווה שמגמה זאת תמשיך כפי שהיא.

במרכז הארץ, משך חיפוש העבודה הממוצע, הרבה יותר קצר לעומת אזורי הפריפריה. מומחים לשוק העבודה מדווחים כי הפער הזה התרחב בעשור האחרון, כלומר, בגוש דן חיפוש עבודה קצר יותר יצליח להניב הצלחה מהר יותר, גם מבלי שצריך להתפשר על השכר או על התנאים.

בממוצע, פרק זמן למציאת עבודה (תלוי בתפקיד וברמת השכר) אורך כ 5 – 6 חודשים.

יש לציין שבמרכז, נהוג לחפש עבודות זמניות או חלקיות, גם תוך כדי חיפוש עבודה קבועה.

 

דרושים, ולא רק אקדמאים

בהמשך נסקור כמה נקודות מעניינות על דרושים בהייטק, אבל כדאי לזכור שמרבית מודעות הדרושים כיום דווקא פונות למחפשי תפקידים אחרים. סקר מקיף שנערך בנושא זה העלה כמה תובנות מהמעסיקים: מלבד תפקידים אקדמאיים, כמו בתחומי הכספים, הנדסה, מנהל עסקים, דרושים גם אנשים איכותיים שלא בהכרח סיימו תואר שני או אפילו ראשון.

למשל, דרושים עוד ועוד אנשי מכירות, שאפילו זוכים לתגמולים גבוהים ביותר. במרכז נרשמה עליה בגידול הביקוש לבעלי מקצועות טכניים וכן הנדסאים. מפעילי מיכון CNC נדרשים עד מאוד וגם בעלי ניסיון כמנהלי מחסנים ולוגיסטיקה (ניהול מחסן ממוחשב). גם נציגי שירות טלפוניים, אנשי תמיכה טכנית ומנהלי חשבונות ימצאו משרה במרכז, די בקלות. לעורכי דין מתחילים, לעומת זאת, המצב מעט מסובך יותר.

תחומים נוספים שבהם ישנה פריחה הינם בתפקידי סיעוד, טכנאים רפואיים, מטפלים, הנדסאי בניין, שיפוצניקים ועובדים לענף האירוח והמסעדות- לכל אלה יש ביקוש רב מאוד באיזור המרכז.

 

ההייטק פורח לא רק ב"מדינת תל אביב"

אם אתם מחפשים עבודה במרכז והתחום שלכם הינו הייטק, הדברים הבא מופנים אליכם.
חיפוש עבודה במרכז במקצועות הטכנולוגיים מוביל למסקנות מעניינות. לא רק במדינת תל אביב במובן הצר של המילה דרושים עובדים. התהליך המעניין של פתיחת מתחמי הייטק על פני שטח גיאוגרפי גדול בהרבה בהחלט משאיר מקום לאופטימיות.

בשלב זה של הדברים, הצלחנו לזהות כי הרבה משרות שפתוחות לאנשי הייטק, הן בתל אביב, הן -בפתח תקווה, הן בראש העין. אם התחלתם חיפוש עבודה בשפלה, זה הזמן שלכם. הסיכוי להשתלב בתחום הטכנולוגי מבלי לשנות את מקום המגורים בהחלט יפה. עובדים מגויסים בין היתר גם בהרצליה, רעננה, נס ציונה, אייר פורט סיטי ועוד.

 

איך מחפשים עבודה במרכז

לעומת הפריפריה, מספר המועמדים במרכז לכל תפקיד מבוקש עשוי להיות גבוה. כלומר, יש יותר תפקידים אך גם יותר מועמדים לכל משרה. על כן, כדאי להשתמש בשלל שיטות לחיפוש עבודה במרכז. למשל, חל גידול בשימוש בפייסבוק למציאת משרות. לוחות הדרושים המקוונים משגשגים וללא ספק חברות ההשמה, שמצליחות לקצר מאוד את משך חיפוש העבודה ולהביא להשמות מוצלחות, בשלל תפקידים ובכל אזורי הארץ.

רוצים למצוא את המשרה הבאה יותר בקלות? להרוויח כמה שאתם שווים באמת? חברת ההשמה הוותיקה לין ביכלר מזמינה אתכם למצוא בלוח הדרושים העשיר שפע של משרות ותפקידים.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »

חיפוש עבודה אנונימי

לכאורה, קצת מוזר לדבר על אנונימיות, בשעה שגוגל או פייסבוק מגלות לכל העולם המון דברים, על כל אחד כמעט. אבל אולי דווקא בגלל מגוון הרשתות

קראו עוד »