כמה זמן לוקח למצוא עבודה?

אינסטנט מרק או אינסטנט פודינג אלה דברים שמתקבלים על הדעת, אבל מה דעתכם על אינסטנט עבודה? לא נשמע מלהיב. ידוע כי בשביל למצוא עבודה טובה ומתגמלת צריך להשקיע זמן. לחפש. לשלוח קורות חיים. לעבור ראיון טלפוני וראיון פרונטלי.

נעבור לשאלת השאלות – כמה זמן זה לוקח?

השאלה כמה זמן לוקח למצוא עבודה לא מעניינת רק מובטלים או צעירים שהשתחררו זה מכבר מן השירות הצבאי. שאלה זו מעניינת כל מי ששוקל בקרוב לעבור דירה, או מי שמסיים הכשרה מקצועית או תואר, מי שרוצה לשפר את השכר או התנאים או פשוט לשנות אווירה.

התשובה לשאלה זו מושפעת מאינדיקטורים כלכליים במשק. אך גם ממדדים בכלכלה העולמית וכן מהביקוש לסוגי תפקידים שונים. אז כמה זמן באמת תצטרכו להמתין, מהו משך חיפוש עבודה בישראל של היום? קבלו מידע חשוב ומאיר עיניים.

כמה זמן הציבור הכללי צריך לחפש עבודה

לפני מספר שנים בוצעה עבודת מחקר מקיפה שחשפה נתונים לגבי פרק הזמן שבו כל הציבור בארץ צריך להשקיע בחיפוש עבודה. בין הנתונים שעליהם נמסר, התברר כי אם מסתכלים על כל הארץ, לוקח כ-8 עד 9 חודשים למצוא עבודה. אבל אין זהות בין כלל איזורי הארץ. אם נסתכל למשל על אזור תל אביב וגוש דן, הרי ששם מוצאים עבודה הרבה יותר מהר. המחקר גילה שבאותו הזמן, בתל אביב לקח כ-6 חודשים למצוא עבודה ולעומת זאת, בפריפריה הרחוקה, פרק הזמן הזה היה הרבה יותר ארוך והגיע עד ל-10 חודשים.

כדאי לשים לב שהסטטיסטיקה הזאת קצת מטעה. מפני שהיא כוללת גם מחפשי עבודה מאוד מבוגרים או חסרי כישורים, שמטבע הדברים מוצאים עבודה פחות בקלות.

 

חיפוש העבודה כתלות במשרה

התשובה לשאלה כמה זמן באמת ייקח לכם למצוא עבודה, תלויה גם במשרה שאתם רוצים.

יש תפקידים נחשקים, שבהם יש עודף היצע עובדים. כלומר בגלל שיש הרבה מחפשי עבודה, נדרשת יותר סבלות. עורכי דין מתחילים, למשל, מבלים כיום יותר זמן בחיפוש משרה וזו הסיבה שניתן לראות ירידה במספר הנרשמים ללימודים גבוהים בתחום המשפטים. לעומת זאת, אנשי מכירות טובים מאוד מבוקשים, כלומר אפילו אלה שאין להם הכשרה אקדמית. על בסיס ניסיון והצלחה במכירות הם ימצאו עבודה מהר מאוד. כך גם בתפקידים כגון הנדסאי מכונות או הנדסאי כמיה או בניין. גם בתחום הפרסום הדיגיטלי נדרשים עובדים ומשך חיפוש העבודה די קצר.

האם אפשר למצוא עבודה מהיום להיום

ככל שיותר מועמדים מתחרים על כל משרה, לוקח יותר זמן למצוא עבודה. ככל שהעובד מנוסה יותר, פרק הזמן מתקצר. אבל האם נכון מה שאומרים, שניתן למצוא עבודה ממש מהיום להיום? מסתבר שאפשר. זה תלוי כמובן עד כמה גמיש מחפש העבודה יכול להיות, עד כמה מגוונים הכישורים והאם הוא בעל משפחה לפרנס. ככל שהעובדים רוצים להתחיל מהר יותר ואם מחפשים עבודות כלליות או זמניות, בהחלט אפשר למצוא עבודה אפילו מהיום להיום. לא לכולם נכון לנהוג בשיטה זו. לפעמים צריכים להתאזר בסבלנות בכדי להתברג במשרה הנחשקת. אבל לתקפות ביניים, עבור סטודנטים, לצעירים, לבני ה-40 פלוס, למי שבאמת רוצה, אפשר להשתלב בעבודה מאוד מאוד מהר. בשולי הדברים נציין שאם פונים לחברת השמה ומגדירים בצורה מאוד טובה מה מחפשים, מצליחים להשיג יותר, בפרק זמן יותר קצר.

 

כמה זמן באמת לוקח למצוא עבודה בהייטק

לא תופתעו אם נספר לכם כי הייטקיסטים עם ניסיון מתקבלים מאוד מהר. כיום, מתברר כי לתפקידים מסוימים הביקוש מאוד גבוה ויש מחסור בעובדים מיומנים ומנוסים. מפתחי אלגוריתמים, הנדסת תוכנה, מנהלי מוצרים, מפתחי אפליקציות סלולר, מנתחי מערכות – כל אלה הם מקצועות מבוקשים מאוד. בעלי הניסיון עשויים לזכות במשרה אפילו לאחר שבועיים עד חודש של חיפוש עבודה בלבד. אבל הממוצע הזה עשוי להטעות. בתפקידים מסוימים, גם פרק זמן של חודש או חודשיים של חיפוש איננו נדיר. וכאשר מדובר על עובדים חסרי ניסיון או עובדים מבוגרים, צריכים לגלות יותר סבלנות.

 

שילחו יותר קו"ח ותמצאו עבודה מהר יותר

מעבר לנתונים היבשים, שמספרים על ממוצע פרק הזמן למציאת עבודה, יש הרבה מה לעשות. כל מועמד יכול לקצר מאוד את משך הזמן למציאת עבודה, אם יפעל לפי הטיפים שנביא. למשל, שילחו יותר קורות חיים. אם מצאתם משרה מעניינת, שלחו ובהקדם את קורות החיים שלכם, אבל אל תסתפקו בזה. חפשו עוד ועוד משרות שיכולות לעניין אתכם. תוכלו להיעזר במערכת החיפוש של לין ביכלר ולשלוח בקלות, הרבה קורות חיים מתוך המערכת. ככל ששולחים יותר, מוצאים עבודה מהר יותר.

כך תאיצו עוד את מציאת העבודה הבאה שלכם

כשאתם פונים אל חברת כח אדם, אל תתנו בהכרח הגדרת תפקיד מצומצמת שאתם יכולים לבצע. אם יש לכם שלל כישורים, הגישו מועמדות אפילו למשרות שעשויות להיות די שונות אלה מאלה. כמו כן, אל תהססו לאתגר את עצמכם ולבקש לקבל הצעות גם של משרות שנדמה שיש פחות סיכוי שתוכלו להתקבל.

הקפידו להדגיש את היתרונות והיכולות שלכם ואת מה שאתם מוכנים לתת ולהשקיע. ספרו למעסיקים כיצד אתם יכולים להועיל, מהי התרומה שלכם. ותמיד, ערכו מחקר מקדים (לאו דווקא ארוך) על המעסיק המיועד. בררו מהי התרבות הארגונית, במה מתאפיינת החברה. כאשר אתם מגיעים לראיון עם ידע קודם ועם תשובות ברורות לשאלות, הסיכוי למצוא עבודה עוד יותר מהר, עולה פלאים.

בנוסף, למדו להשתמש בכלים החכמים שאפשר למצוא בתוך אתרי חיפוש עבודה. בעזרת הכלים הללו, אתם יכולים להתמקד טוב יותר במשרות שמעניינות אתכם. לפי הגדרות תפקיד, לפי אזורים גיאוגרפיים, לפי סוג הגמישות הרצויה לכם. השימוש בכלים הללו יאפשר לכם לבלות פחות זמן בחיפוש משום שתמצאו עבודה הרבה יותר מהר!

באתר לין ביכלר תמצאו מערכת חכמה לחיפוש עבודה ולהכנת קורות חיים. בדקו אותה ומצאו עבודה! שליחת קורות חיים בקלות לשפע משרות אטרקטיביות.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »

חיפוש עבודה אנונימי

לכאורה, קצת מוזר לדבר על אנונימיות, בשעה שגוגל או פייסבוק מגלות לכל העולם המון דברים, על כל אחד כמעט. אבל אולי דווקא בגלל מגוון הרשתות

קראו עוד »

40+? כך תמצאו עבודה מתאימה

אם חציתם את גיל ה-40, סביר להניח שהחששות מתרבים. הצעירים בימינו רגילים להחליף מקומות עבודה כמו גרביים. עבור הוותיקים יותר, התהליך כשלעצמו הרבה פחות טבעי.

קראו עוד »