תפקידים מבוקשים לעבודה מהבית

עד לפני מספר שנים, כל עבודה התבצעה בהגדרה מחוץ לבית, אולם התפתחות טכנולוגית, ריבוי הפקקים, עלויות השכירות המאמירות של משרדים, הובילו לשינוי.

מעסיקים החלו להציע משרות לעובדים מהבית כאשר אירועים מיוחדים כדוגמת מגפת הקורונה רק מאיצים את התהליך.

הקורונה, על שלל השפעותיה הקשות על המשק, גילתה לארגונים ולעובדים שניתן לבצע הרבה מאוד תפקידים מהבית ובאופן קבוע. אנו צופים כי עם הזמן, עוד מעסיקים יסכימו או אפילו יעדיפו להעביר תפקידים, משרות מלאות וחצאי משרות, לעובדים שרוצים לעבוד מהבית. לאחר הקדמה חשובה זאת, נשתף אתכם הקוראים והקוראות במגוון תפקידים מבוקשים, שמתאימים לעבודה מהבית, כיום ובעתיד.

 

האם עבודה מהבית חייבת להיות עבודה "פשוטה"?

לדעתנו, כל עבודה מכבדת את בעליה וכל מי שרוצה ושואף, יכול עם הזמן להתקדם.

לפעמים, עבודה מהבית מוגדרת כעבודה ראשונית, לאנשים חסרי ניסיון או ללא השכלה גבוהה. אבל לא תמיד זהו המקרה. לצד עבודה מהבית בקלדנות שיכולה להתאים גם לאנשים בלי ידע קודם, כיום עובדים מהבית גם אנשים בתפקידים פיננסיים או בתפקידי ניהול.

גם אנשים בעלי כישורים מיוחדים מתפרנסים בלי לצאת מהבית ויש כאלה שבוחרים במשרה שכזאת כמשרה שניה.
לצעירים חסרי ניסיון או למבוגרים שמבצעים שינוי קריירה, עומדות אפשרויות כדוגמת עבודה בתמלול מהבית או סוג של שירות לקוחות או מענה לפניות בשיחות נכנסות. מצד שני, יש גם עובדים מאוד מנוסים ומקצועיים, למשל בתחום הפיננסי, או מתכנתים, שעובדים מהבית.

כבר כעת תוכלו למצוא מודעות דרושים שבהן מחפשים חשב שכר. לבעלי ניסיון בהנהלת חשבונות, בוגרי קורסים הנה"ח סוג 2, סוג 3 או חשבונאים בכירים, ניתן למצוא עבודה מהבית בהנהלת חשבונות מטעם עסקים קמעונאים, משרדי ניהול חשבונות או אצל רואי חשבון.

עבודה באריזות מהבית, מנהלי חשבונות, מתמללים – כל אלה ועוד נדרשים וגם מבוקשים.

 

מסתבר שעבודה מבוקשת מהבית יכולה להיות יצירתית

מיתוס ותיק טוען שעבודה יצירתית לא יכולה להתבצע מהבית. אמנם, משרות עבודה מהבית לא חייבות להיות מלאות יצירתיות אבל יש תפקידים שכדי לבצע אותם היטב צריך יצירתיות, והרבה. עבודה בהזנת נתונים אולי לא מחייבת יצירתיות בשפע אך לעומת זאת, עיצוב גרפי זהו תפקיד דינאמי, שדורש יצירתיות ויציאה מהקופסא. שני התפקידים הללו גם יחד נחשבים למאוד מבוקשים.

תפקידים מבוקשים נוספים כוללים לדוגמא עבודה בתרגום מאמרים וכן ניהול אתרים מהבית. תרגום זהו תפקיד שבו צריכים ידע בשפה אך גם יכולת יצירתית בלתי מבוטלת. ניהול של אתר אינטרנט כולל בתוכו רובד יצירתי, יוזמה והיכרות עם תחום הניו מדיה.

 

תפקידים מבוקשים עם שכר גבוה מהבית

בסביבת התעסוקה הנוכחית, אפשר למצוא תפקידים מגוונים עם תגמולים מעל הממוצע. לדוגמא, עבודה מהבית בשיווק באינטרנט. עבודות מסוג זה, וכמו גם עבודה מהבית במכירות מאפשרת ליהנות משכר בסיס ובונוסים גבוהים לעומדים ביעדים. עבודה בטלמרקטינג יכולה להתאים לצעירים ולמבוגרים, לאימהות חד הוריות או לאבות יחידנים ולכל מי שיודע למכור.

לצד תפקידי מכירה, שלא מתאימים לכולם, ניתן למצוא גם עבודה ללא מכירות. למשל, אפשר להשתלב בחברות מובילות או במוקדי שירות שמעסיקים במודל "עבודה מהבית". עבודה כנציג שירות מהבית יכולה להיות מגוונת, מתגמלת ואפילו בעלת אפשרויות קידום. עבודה בשירות לקוחות יכולה, אך לא חייבת, לכלול גם צד מכירתי מסוים. זוהי עבודה מתאימה גם לאלו המעדיפים שעות עבודה פחות שגרתיות או משמרות.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »

חיפוש עבודה אנונימי

לכאורה, קצת מוזר לדבר על אנונימיות, בשעה שגוגל או פייסבוק מגלות לכל העולם המון דברים, על כל אחד כמעט. אבל אולי דווקא בגלל מגוון הרשתות

קראו עוד »

40+? כך תמצאו עבודה מתאימה

אם חציתם את גיל ה-40, סביר להניח שהחששות מתרבים. הצעירים בימינו רגילים להחליף מקומות עבודה כמו גרביים. עבור הוותיקים יותר, התהליך כשלעצמו הרבה פחות טבעי.

קראו עוד »