שאלות בראיון עבודה

פניתם לחברת השמה או חברת משאבי אנוש? שוחחתם עם מגייס או רכז משאבי אנוש בטלפון והזמינו אתכם לריאיון עבודה? אין ספק שאתם בדרך הנכונה!

לפני שתתחדשו בקריירה מובילה, תצטרכו להתמודד עם שאלות שונות במהלך ריאיון העבודה. אחרי שסיננתם לא מעט מודעות מפורטל או לוח דרושים, זה הזמן להבין – איך מתמודדים עם השאלות החשובות.

 

מי אתה בעצם

הפילוסופים העלו על נס את האמרה "דע את עצמך". גם בראיונות עבודה, כך מסתבר, רוצים המראיינים להכיר את המועמד. לא משנה אם מדובר בעבודה קבועה או עבודה זמנית, תמיד תבוא השאלה – מי אתה? לפעמים הניסוח יהיה "ספר לי קצת על עצמך".

 

כשעולה השאלה, מה עשית בעבודה האחרונה?

 

מה עשית בעבודה האחרונה

 

כדאי לפרט ולהסביר, להיות ורבליים וחיים בשיחה כדי לעניין את הצד השני. לפעמים יבקשו שתתארו מה הבוס הקודם היה אומר עליכם. לפעמים הניסוח יהיה שונה אבל הכוונה תמיד אחת – המעסיק רוצה לדעת יותר על המועמדים.

 

התמודדות עם שאלה כזאת איננה פשוטה. האם צריך לחזור על אותם פרטים שכבר הוזכרו במסגרת קורות חיים ששלחתם? האם לספר הרבה או מעט? אנו ממליצים להתמקד בהיבטים שיכולים לשפוך אור על יכולת התפקוד שלכם בתפקיד הרצוי. ספרו על דברים שעברתם או חוויתם, גם בהקשרים אחרים, שיכולים לרמז על יכולת, יוזמה, "ראש גדול". אל תנדבו יותר מדי פרטים לא רלוונטיים ובוודאי שלא מידע בעל קונוטציות שליליות.

 

סיבת עזיבה?

 
זו כנראה אחת השאלות בראיון עבודה שמרבית המועמדים חוששים מפניה. תהיה סיבה העזיבה באשר תהיה, בראיון עבודה כדאי שלא לנסות לזרוק מילים רעות לגבי המעסיק הקודם. 
 
מדובר בראיון עבודה למשרה בשכר בסיסי? כדאי מאוד שסיבת העזיבה של העבודה הקודמת לא תהיה בשל השכר הנמוך.
 

הכנה, בקיאות ויוזמה

 
לא מספיק למצוא פורטל דרושים מוצלח כדי לברך על המוגמר. גם לא מספיק לענות בהצלחה על שאלה כמו "מי אתה, ומה ניסיונך". יש לא מעט שאלות מתוחכמות, לעתים גם מבלבלות.
 
למה עזבת את מקום העבודה הקודם?
מהם היתרונות שלך ולמה דווקא לך מגיע התפקיד?
 

חשוב להתכונן

 
כיום, כאשר אפילו תפקידים זוטרים או עבודות זמניות זוכות להרבה מועמדים, חשוב להתכונן. אל תישארו לא מוכנים. לכל שאלה שעשויים לשאול אתכם – חפשו תשובה ממוקדת, מנוסחת היטב.
אם אתה מחפש עבודה, אם את מחפשת את המשרה הבאה, תוכלו גם לפנות לחברת השמה שתסייע בהכנה לקראת ריאיון עבודה.
 
למדו מעט על המעסיק ועל התפקיד וכך תפגינו בקיאות ויוזמה.

עוד טיפים בנושא

שאלות נפוצות בראיון עבודה

ראיון עבודה הוא אחד השלבים המכריעים ביותר בקבלת העובד לתפקיד. במהלך הראיון המראיין עומד על טיבו של המועמד, התאמתו לתפקיד ולארגון ונכונותו לבצע את המשימות

קראו עוד »