רעיונות לעבודה מהבית לאמהות

נשים רבות הצליחו לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהגיע לתפקידים מאוד בכירים. אבל לא כל אישה רוצה להיות מדענית פורצת דרך, זוכת פרס נובל או מנהלת בכירה.

אם בשבילך האימהות היא העיקר וחשוב לך יותר מהכל להקדיש זמן למשפחה או לילדים, זוהי זכותך המלאה. זה היופי של התקופה שלנו, את יכולה לבחור אם מתאימה לך יותר משרה מלאה או משרת אם. את יכולה להחליט לנהל קריירה לתקופה מסוימת ולאחר שבאים ילדים לעולם, להעדיף עבודה מהבית לאמהות. כאם צעירה יותר או צעירה פחות, קבלי מאיתנו מגוון רעיונות למשרות מתאימות. אלה רעיונות שיכולים להתאים לתקופת הקורונה אך גם לעתיד, הרבה לאחר שנתגבר בארץ ובעולם על הוירוס הבלתי רצוי לכולנו.

חלק מהרעיונות מצריכים גישה לאינטרנט ומחשב, אך יש רעיונות שמתאימים לאמהות שעובדות מהבית, גם ללא עזרים.

יש לך מחשב? מגוון עבודות בלי לצאת מהבית

אם נניח שיש לך מחשב בבית, סביר להניח שאת משתמש בו לא מעט, מחפשת תכנים שמתאימים לך ו/או לילדיך, קוראת חדשות, צופה בסדרות, מחפשת מתכונים, פעילויות לילדים וכן הלאה. באמצעות המחשב הביתי שלך, נייח או נייד, תוכלי להשתלב באין ספור סוגי משרות ועבודות. לדוגמא:

  • הקלדה – עבודה מהבית לאמהות בהקלדה מתאימה לנשים שיודעות להקליד מהר. התשלום עשוי להיות מוגדר לפי הספק או בתשלום לפי שעה.
  • תמלול – משמעותה של עבודה מסוג זה הינה להקשיב לקובץ קול (כגון MP3) והקלדת כל הנאמר מבלי להשמיט דבר.
  • ניהול חשבונות או חשבות שכר – רואי חשבון ומגוון עסקים גדולים קולטים כיום מנהלות חשבונות או חשבות שכר לעבודה מהבית.
  • שירות לקוחות – ניתן לענות מהבית ללקוחות, בעזרת קו טלפון של המעסיק. את המחשב עצמו או תוכנה ייעודית מספק המעסיק ביחד עם הגדרה של שעות עבודה נדרשות.
  • תרגום מסמכים – עסקים ומשרדי תרגום שולחים אליך מסמכים סרוקים או מוקלדים, בדוא"ל. תפקידך הוא לתרגם את המסמך לעברית או לתרגמו לשפה הזרה הנדרשת.
  • מכירות – אנשי מכירות טלפוניים רבים עובדים כיום מהבית. כאם, את יכולה לעבוד בקביעת פגישות (טלמיטינג) או מכירות (טלמרקטינג) של שלל מוצרים.
  • תמיכה טכנית – אמהות בעלת ידע טכני יכולות לעבוד מהבית בתמיכה טכנית עבור אתרים עסקיים או ספקי תוכנות.
  • עיצוב גרפי – אם סיימת קורס בעיצוב גרפי תוכלי לספק שירותי עיצוב גרפי כשכירה או כעצמאית, תוך שימוש בתוכנות אונליין מוכרות (אינדיזיין, פוטושופ וכדומה).
  • ניהול אתר אינטרנט או בלוג – בעלי אתרים או בלוגים וכן בעלי חנויות מקוונות מחפשים עובדים דינאמיים, בעלי יוזמה וידע בנושאים שונים, לניהול אתר, כתיבת בלוגים או ניהול דפי פייסבוק עסקיים.
  • כתיבה – תוכלי להציע שירותי כתיבה, אם יש לך כישרון ניסוח ויצירתיות. כתיבת מאמרים, הזנת תכנים לאתרים, כתיבת ברכות או שירים בהזמנה.
  • שירותי מזכירות מהבית – עסקים ועצמאים שלא רוצים להעסיק מזכירה במשרה מלאה עשויים להעדיף משרת אם חלקית. ישנן נשים אשר משלבות תעסוקה כמזכירה מהבית, עבור כמה עסקים במקביל.
  • מראיינת טלפונית במחלקת גיוס במשאבי אנוש – בעידן הריחוק החברתי, ארגונים רבים מעבירים את שלב הראיון עם מועמדים לטלפון. אם יש לך נסיון בגיוס, תוכלי לבצע ראיון טלפוני מהבית למועמדים השונים של הארגון ולהעביר את חוו"ד לארגון המגייס.

 

עבודה מהבית גם ללא מחשב

הסברנו שמשרות אם מהבית כוללות מגוון רחב של תפקידים שמבצעים מול המחשב ובשילוב של תוכנות נבחרות, עם שיחות ועידה, קו טלפון נפרד וכו'. אבל אם אתם מחפשת עבודה מהבית בבוקר, שלא תפגע בחיי השפחה ותאפשר לך לפרנס וגם לגדל את הילדים בשלווה, הנה מספר רעיונות ללא מחשב, ללא אינטרנט ומייל.

  • בישול לפרטיים או לעסקים – אם את בשלנית בחסד והמטבח מעורר בך השראה, תוכלי לעבוד מהבית בהכנת מאכלים ותבשילים לכל דורש.
  • שמרטפות (בייביסיטינג) – כשאת מגדלת את הילדים שלך, את יכולה בהחלט ובאותה העת גם לשמור על ילדים של אחרים. לבעלות לב רחב, שירותי שמרטפות יאפשרו לך להעניק מעצמך לעוד ילדים ולהתפרנס ביושר.
  • עבודות אריזה – חברות מסוימות מגייסות עובדים ועובדות למטרות אריזה, במודל עבודה ביתי. אם יש לך ידיים זריזות ואת רוצה עבודה ללא מחשב, סוג זה של עיסוק יכול בהחלט להתאים.
  • שיעורים פרטיים – אם היית מורה בעברך, תלמידה מצטיינת או סטודנטית מוכשרת, תוכלי להציע שיעורים פרטיים מהבית. למשוכללות, ניתן להעביר שיעורים אונליין, באמצעות זום או תוכנה דומה אחרת.
  • דוגסיטר, לחובבות בעלי החיים – סוג נוסף של עבודה מהבית לנשים, מתאים לחובבות בעלי חיים. שירותי דוגסיטר לאנשים עסוקים. אוספים את הכלב לטיול של בוקר, צהרים או ערב וכולם מרוצים.
  • סדנאות – אם יש לך ידע ויכולת להעביר מידע לאחרים, את יכולה לייצר סדנא ולהתאים את קהל היעד ליכולת שלך. לדוגמא: סדנת קליעת צמות, סדנת הכנת תכשיטים, סדנת עוגות מעוצבות וכו'.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »

חיפוש עבודה אנונימי

לכאורה, קצת מוזר לדבר על אנונימיות, בשעה שגוגל או פייסבוק מגלות לכל העולם המון דברים, על כל אחד כמעט. אבל אולי דווקא בגלל מגוון הרשתות

קראו עוד »

40+? כך תמצאו עבודה מתאימה

אם חציתם את גיל ה-40, סביר להניח שהחששות מתרבים. הצעירים בימינו רגילים להחליף מקומות עבודה כמו גרביים. עבור הוותיקים יותר, התהליך כשלעצמו הרבה פחות טבעי.

קראו עוד »