כל העזרה שאתם צריכים בחיפוש עבודה

תקופה של חיפוש עבודה יכולה להתחיל עם אנרגיות גבוהות, מוטיבציה ומרץ, אבל לא תמיד קל לרתום את המרץ הזה ולמקד אותו לכדי חיפוש עבודה בצורה טובה באמת וככל שעובר הזמן, אם עדיין לא מוצאים את משרת החלומות או שלא חוזרים אליכם בעקבות קורות החיים ששלחתם, חלקנו עשוי ליפול לתחושה של דכדוך.

עם קצת עזרה בחיפוש עבודה תוכלו לעלות על הדרך הנכונה ולזרז את התהליך.

נסביר כל מה שצריך לדעת כדי לצלוח את תקופת החיפושים בצורה טובה יותר, עם מוטיבציה גבוהה, טיפים למשיכת תשומת הלב של מעסיקים פוטנציאליים ועוד.

 

זה המוטו שכדאי לשמור מול העיניים

הדבר הראשון שכדאי לשמור כל הזמן מול העיניים, בתקופה של חיפוש עבודה, זה שבשלב הנוכחי זהו העיסוק שלכם. זו תקופה שבה עובדים בלמצוא עבודה.

כשנמצאים בין עבודות או כאשר מחפשים את העבודה הראשונה, יכול לעבור פרק זמן מסוים שבו אתם מרגישים שאתם לא מתקדמים. אבל, אם תיקחו בחשבון שעבור כולם תקופת חיפוש העבודה היא עבודה בפני עצמה, תרוויחו כפליים"!

מיקוד במטרה – בנו סדר יום, שכולל שעת קימה מסודרת, משימות לביצוע ולוחות זמנים. לדוגמא, לאחר ארוחת הבוקר, סורקים אתרי דרושים. לאחר מכן, שולחים קורות חיים. בהמשך, מקדישים זמן לשיחות טלפון. אחר הצהרים מצטרפים לקורס למידה מקוונת בקורס מקצועי או כתחביב או התנדבות בארגון שיוכל לקדם אתכם ולתת לכם ניסיון.

כאשר אתם עובדים במציאת עבודה אתם מרוויחים מוטיבציה גבוהה. כשמנהלים סדר יום מסודר, אתם לא נופלים למלכודת של אנרגיה נמוכה. אתם עסוקים, מרגישים שאתם מתקדמים וזה המסר שיורגש גם כאשר תגיעו לראיונות עבודה או למבחני מיון.

עזרה בהגדרת תחום עיסוק

יתכן שבשלב הנוכחי אתם צריכים לקחת צעד אחורה ולשאול את עצמכם, האם אני יודע/ת בעצם במה ארצה לעסוק? יתכן מאוד שהשתתפתם בקורס מקצועי או יש לכם כבר תואר ויתכן שלא. אבל לא בטוח שבאמת ברור לכם מה אתם רוצים לעשות או איזו משרה מעניינת אתכם.

אם אתם מרגישים קצת מבולבלים, קבלו עזרה בחיפוש תחום עבודה לפני שתמשיכו. למשל, תוכלו לפנות למכוני אבחון כדי לעבור מבחני התאמה או ראיונות, שבהם יבדקו במה אתם באמת טובים. זה יכול להתאים למי ששוקל שינוי קריירה, לעובדים צעירים, למי שרוצה לשלב עבודה עם לימודים ועוד.

ישנה שיטה נוספת שעשויה לעזור לחלק ממחפשי: קחו דף ועט ורשמו את התכונות שלכם. תנו את הדעת על הדברים שבהם אתם חזקים והדברים שמעניינים אתכם. האם אתם רוצים משרה שכוללת עבודה עם אנשים? האם אתם נמשכים לשיווק ומכירות? ואולי אתם מאוד טכניים, נמשכים למקצועות טכנולוגיים, הנדסה? או שאולי אתם מעולים במספרים ותחום הכספים יותר מדבר אליכם?

כעת, תוכלו לחזור יותר מפוקסים לחיפוש תחום העיסוק שמתאים לכם ולתחומי הענין ו/או החוזקות שלכם.

פנו למעסיקים במגוון רחב של ערוצים

כשאתם מרגישים שאתם עדיין צריכים עזרה בחיפוש עבודה, קבלו עוד טיפ נהדר, שגם יראה יוזמתיות: פנו למעסיקים במגוון רחב של ערוצים. כיום, ישנן שיטות רבות להתברג למשרות. לא משנה איך תשיגו דריסת רגל במחלקת גיוס, מה שחשוב זה לפנות כמה שיותר.

פנו לחברות כוח אדם וחברות גיוס והשמה – התפקיד שבעבר בוצע באמצעות לשכת התעסוקה מתבצע כיום על ידי חברות פרטיות שזה התפקיד שלהן והשירות שלהן ניתן בחינם למחפשי העבודה.

הפיצו את העובדה שאתם מחפשים עבודה – ספרו לחברים, למכרים, לבני משפחה, כתבו על כך בפיד שלכם. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מי מכיר מישהו שבדיוק מחפש עובד או עובדת כמוכם.

שיטת "חבר מביא חבר" מעניקה יתרון חשוב – הרבה ארגונים מעדיפים להכניס עובדים חדשים על ידי הפניות מעובדים וותיקים. חשבו האם אתם מכירים מישהו שעובד בתפקיד או בארגון שיכול לעניין אתכם.

השתמשו ברשתות חברתיות – הרבה מגייסים, רכזים ומנהלי כוח אדם ומשאבי אנוש בארגונים פועלים ברשת (בפייסבוק, בטיקטוק ובאינסטגרם) השתמשו בפרופיל קיים או פתחו פרופיל ברשת מקצועית כגון לינקדאין.

שלחו פניות דרך רשתות חברתיות, ספרו על עצמכם, על יכולותיהם, הניסיון שלכם, המוטיבציה שלכם.

הפיצו קורות חיים – שלחו אותם דרך חברות השמה וכוח אדם, דרך אתרים של מעסיקים וחברות שפותחים הצעות משרה מקוונות ועוד.

קבלו עזרה בהכנת קורות חיים מנצחים

נסיים עם כמה טיפים לגבי הכנת קורות חיים מנצחים. ראשית, הכינו קורות חיים טובים, ממוקדים, לא עמוסים מדי ולא מעוצבים מדי. הקפידו להוסיף לקורות החיים פסקת פתיחה שמתארת אתכם באופן כללי ובמה אתם טובים. פה זה המקום לפנות בנימה אישית ופחות קונקרטית כפי שנדרש בגוף קורות החיים (בפירוט התפקידים, השכלה וכו'). במידה ואתם פונים לכמה סוגים שונים של משרות, מומלץ להכין כמה נוסחים שונים של קורות חיים. מידע לא רלוונטי השמיטו. ותמיד, בצעו הגהה לפני השליחה.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »