עבודה מהבית לסטודנטים – מה לחפש ואיך למצוא?

המועצה להשכלה גבוהה גילתה לאחרונה כי חמישים אחוז מהבוגרים בישראל, מעל גיל 25 הינם בעלי תואר אקדמאי. זה מרשים, אבל בדרך אל התואר נדרש הסטודנט או הסטודנטית הישראלים לעמוד בהוצאות גבוהות.

 

לצורך מימון הלימודים והמחיה, כבר לא חייבים לעבוד כמו פעם, מ-9 עד 5, במשרד, בייצור או בשירות. בימים אלו, עבודה מהבית הולכת ותופסת תאוצה והדבר מתאים כפליים כאשר מדובר על עבודה מהבית לסטודנטים.

איך למצוא עבודה ומהר ולמה כל כך כדאי לעבוד מהבית? המומחים של לין ביכלר מסבירים:

 

הכל מהיר יותר, באינטרנט

האינטרנט הולך ונעשה מהיר יותר וקבצים שפעם הורדנו במשך שעות, כיום יורדים במהירות האור כמעט. כאשר האינטרנט כה יעיל ומהיר, אין שום סיבה שלא לרתום אותו לצורך חיפוש עבודה ובקלות.

עבודה מהבית לסטודנטים באינטרנט משחררת אתכם מהקושי להגיע למקום עבודה מרוחק. לא צריך חניה והפקקים הופכים להיות לא רלוונטיים. לא מבזבזים את הזמן ונטו – עובדים ומרוויחים. אפשר למצוא אונליין אין ספור סוגים של משרות שמתאימות לסטודנטים, מהבית. הרבה יותר נוח וגם מאוד משתלם. ולא רק את העבודה אפשר למצוא באינטרנט. גם את הביצוע של התפקיד עצמו אפשר לעיתים ליישם תוך שימוש בכלים מקוונים ונוחים כמו תוכנות תמלול או תרגום.

 

מפתיע במה אפשר לעבוד מהבית

לסטודנטים, מאוד נוח שאפשר לעבוד מהבית. מה עוד שהרבה פעמים גם שעות העבודה גמישות ואפשר להתאים אותן למערכת הלימוד ויתר העיסוקים, ממבחנים ועד לבילויים.
אם לדוגמא אתם סופר מהירים בהקלדות, אל תסתפקו בהקלדות של עבודות הגשה. תוכלו למצוא משרות בהקלדה. אם יש לכם ידע טוב בשפות, תוכלו לעבוד מהבית במשרות תרגום. אפשר לתרגם כתבות, נתונים, מחקרים, סרטים, יצירות תרבות, ספרים ושירים.

במידה ואתם חברתיים ואוהבי אדם, תוכלו להתחבר אל הפן השירותי, בתפקידי שירות לקוחות. אמנם לא תיראו את הלקוחות שלכם בעיניים אבל תוכלו לנהל שיחות ולענות על שאלות, בהתאם לצרכי המעסיק שלכם.


בבית אפשר לבצע עבודות פקידותיות, תפקידים של עיצוב גרפי, הזנה של נתונים סטטיסטיים או אחרים, מידענות וחיפוש מידע. למעשה, אפילו תפקידים כגון אריזה או מכירות ניתן לבצע כיום בבית. כל מה שצריך זה אינטרנט, קו טלפון ורצון.


כשיש כל כך הרבה סוגי עבודה לסטודנטים מהבית, כל אחד יוכל למצוא תפקיד שיממן את שכר הלימוד, את שכר הדירה ואת כל היתר.

 

האם אפשר להתקדם בעבודה מהבית

מי שטרם התנסה בעבודה מהבית עשוי לחשוש שמא עבודה מהבית פירושה משרה זמנית, ללא יכולת קידום וללא תגמול מספק, אך שימו לב שהקורונה הביאה לשינוי משמעותי:
כיום טובי המעסיקים מבינים שעובדים בבית חוסכים להם בהוצאות ועבודה מהבית הפכה מתאימה לתחומים רבים.
מעסיקים שמגלים עובד או עובדת משקיענים, זריזים ואיכותיים, בהחלט יכולים לקדם אותם. התנאים, השכר, הניסיון – כל אלה בהחלט יכולים להתברר כטובים למדי.
וכל זאת בלי שדיברנו על יתרון נוסף בעבודה מהבית לסטודנטים- אפילו אין צורך להשקיע בלבוש יפה, כפי שנהוג בעבודה רגילה.

 

איך לקבל תנאים טובים בעבודה מהבית

בעבודה מהבית, כמו בכל עבודה אחרת, לא כל המשרות זהות ולא תמיד מקבלים את אותם התנאים. לפני שאתם חותמים על חוזה העסקה או מחליטים שמצאתם את המשרה המתאימה, בדקו כמה אפשרויות. אם יש לכם כישורים שונים, אפילו שלחו קורות חיים לסוגי משרות מגוונים. בצורה כזאת, תוכלו לבחור את התפקיד המתגמל ביותר או זה שיעניין אתכם יותר מאחרים.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »

חיפוש עבודה אנונימי

לכאורה, קצת מוזר לדבר על אנונימיות, בשעה שגוגל או פייסבוק מגלות לכל העולם המון דברים, על כל אחד כמעט. אבל אולי דווקא בגלל מגוון הרשתות

קראו עוד »

40+? כך תמצאו עבודה מתאימה

אם חציתם את גיל ה-40, סביר להניח שהחששות מתרבים. הצעירים בימינו רגילים להחליף מקומות עבודה כמו גרביים. עבור הוותיקים יותר, התהליך כשלעצמו הרבה פחות טבעי.

קראו עוד »