מקצועות טכניים מבוקשים

הביקוש לידיים עובדות, בעלי מיומנות טכנית גבוהה הולך וגדל. בישראל של 2020, מסתבר כי אין די עובדים טכניים על מנת לאייש ולמלא את מכסת הביקוש. אפילו מקצועות כדוגמת רתכים או מסגרים נדרשים כל כך, עד שהמעסיקים מוצאים עצמם מעלים את שכר העבודה בתפקידים הללו.להלן נכיר כמה מהמקצועות הטכניים הכי מבוקשים בישראל כיום.

טכנאי מחשבים

בניגוד לטכנאי הטלוויזיות שכבר כמעט ונעלמו מן העולם, טכנאי המחשבים מבוקש יותר מאי פעם. טכנאות מחשבים שייכת לאותם מקצועות טכניים מבוקשים שהם המובן מאליו. כאשר בכל בית, בכל מחסן, בכל משרד ממשלתי, בכל חנות יש מחשבים או רשתות מחשבים, טכנאי מחשבים איכותי ימצא את עצמו עמוס בעבודה. זהו מקצוע נדרש הן לשכירים והן כעצמאים.

טכנאי סלולר

לצד טכנאי מחשבים, גם טכנאי הסלולר שייכים לאותה רשימה עדכנית של מקצועות טכניים מבוקשים ביותר. כאשר בארץ ניתן למצוא כמעט יותר מכשירי סלולר ביחס למספר האנשים, לעומת כל מדינה אחרת, זו מקצוע חסר תחליף. זהו איש המקצוע שמחליף שקע טעינה תקול, מסך שבור ומתפעל שלל תקלות אחרות, מבעיות קליטה ועד חוסר טעינה ושדרוגים. טכנאי הסלולר נדרש לידע בקליטה ושידור אותות, אפנון, תפעול ציוד בדיקה לאיתור תקלות ועוד. המקצוע מחייב התעדכנות בלתי פוסקת.

טכנאי מכשור רפואי

מכשור רפואי חיוני כיום בכל מרפאה, בית חולים, בית אבות ומוסדות אחרים.רופאי שיניים, מנהלי קליניקות, מנתחים פלסטיים, פיזיותרפיסטים – כל אלה ללא מכשור רפואי, ככל הנראה יתקשו מאוד לתפקד או אפילו יהיו מחוסרי עבודה. על מנת להבטיח את תפעולו ואת תקינותו של המכשור נדרש טכנאי מקצועי לכן, אין פלא כי טכנאי מכשור רפואי שייך גם הוא לאותם מקצועות טכנולוגיים מבוקשים ונדרשים, בסביבה המודרנית של ימינו.

הנדסאי/מהנדס חשמל ואלקטרוניקה

מי שסבור כי מהנדס חשמל או הנדסאי אלקטרוניקה עוסקים בהלחמות או טיפול במעגלים חשמליים, צריך לבצע אתחול מחדש. הנדסאים ומהנדסי חשמל ואלקטרוניקה משתלבים כיום ובקלות במגוון תפקידי חומרה ופיתוח בענפי ההייטק והתעשייה בכלל. אם אתם מתלבטים מה ללמוד תוכלו להביא זאת בחשבון.מקצועות הנדסאים מבוקשים אלה, לצד אנשי פיתוח תוכנה או מהנדסים שעוסקים בניהול פרויקטים וניהול מוצרים, מבוקשים ונדרשים.

טכנאי מיגון ואבטחה

בהייטק, יש דרישה גדולה לאנשי סייבר ואבטחת המידע, אולם אבטחה מחייבת גם אנשי מקצוע טכניים, אשר בקיאים מאוד בהתקנות, התאמה לצרכים ותפעול של מגוון מערכות אבטחה ביתיות ועסקיות.מקצועות טכנאים מבוקשים ביותר כיום כוללים את טכנאי המיגון והאבטחה. הם מתמצאים בהתקנות של פתרונות אבטחה, מצלמות כיפה, רשת של גלאים מבוססי תנועה או נפח וכן פתרונות נוספים, גלויים או סמויים. מקצוע זה מחייב ידע במגוון רחב של ציוד היקפי, מטלוויזיה במעגל סגור, דרך מצלמות ואינטרקום וכלה בצופרים ולוחות בקרה.

טכנאי מיזוג אוויר

על רקע ההתחממות הגלובלית, אם פעם היה לנו חם, העתיד כנראה יהיה חם יותר. אפילו בחורף.השכלולים במערכות המיזוג והפיתוחים במיזוג מבנים מסחריים ומבני מגורים דורשים טכנאים מיומנים. טכנאים שיוכלו לא סתם להתקין מזגנים אלא גם להרכיב מערכות מיזוג ולמצוא פתרונות אידיאליים, גם בבניה ירוקה. טכנאי המיזוג נדרש להיכרות עם סוגי מנועים, עם מערכות חשמל, פיקוד ובקרה, סוגי מזגנים ומערכת מרכזיות, מדחסים, טיפול בצנרת, תפעול תקלות.

אינסטלציה

הטכנולוגיה המתקדמת הגיע גם לאינסטלציה. בתחום זה, נדרש איש המקצוע לא רק לזהות תקלות, לפתוח סתימות או להחליף ברזים ולהתקין מקלחונים. נדרשת הבנה בקווי מים וביוב, מצלמות תרמיות, זיהוי נזילות. הרבה מעבר לשימוש בציוד לפתיחת סתימות.

עיבוד שבבי

תכנות CNC ועיבוד שבבי נדרשים במגוון תעשיות. הן במפעלי מתכת והן בחברות הייטק ותעשייה צבאית, נדרשים עובדים מיומנים בעלי ידע בעיבוד שבב. איש מקצוע בתחום הינו בעל יכולת בכרסום, הבנה בסוגי חומרים שונים, יכולת הפעלת תוכנות CNC, יצירת מודלים, קריאת שרטוטים או הכנת סקיצות.

חשמלאי רכב

המוסכים כיום דומים יותר למפעל הייטק מאשר לסדנאות עתירות השמן והגריז מן העבר. לא רק פנסים ותאורה מצריכים תיקונים או תחזוקה שוטפת. כך גם מערכות הנעילה, מערכות המיגון, המולטימדיה שהולכת ונעשית מובנית וכן מערכת בטיחות כגון זיהוי סטייה מנתיב או זיהוי מרחק.בעוד המכונית עוברת כל הזמן מקצה שיפורים, נדרשים חשמלאי רכב בעלי רמה מקצועית גבוהה.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

מקצועות הייטק מבוקשים

כל ילד כבר יודע כי ההייטק הוא הקטר שמוביל את הכלכלה בישראל. החלום להשתלב בהייטק, בתפקידים טכנולוגיים, ממשיך להיות רלוונטי מתמיד, אך בהקשר זה פעמים

קראו עוד »