מקצועות הייטק מבוקשים

כל ילד כבר יודע כי ההייטק הוא הקטר שמוביל את הכלכלה בישראל. החלום להשתלב בהייטק, בתפקידים טכנולוגיים, ממשיך להיות רלוונטי מתמיד, אך בהקשר זה פעמים רבות לא יורדים לרזולוציה המתבקשת. אחרי הכל, "הייטק" זו מילה כללית מאוד, אפשר לומר גם כללית מדי.

ניתן לראות שלצד מקצועות הייטק מבוקשים יותר קיימים גם כאלה המבוקשים פחות. על הצד המדיד של הדברים ניתן להתרשם בין היתר מהתפקידים הרווחיים יותר. מה יותר מבוקש כיום? 

אלה המקצועות שתרצו להכיר.

נדרשים בודקי תוכנה

הינו עושים לעצמנו את החיים קלים אם היינו טוענים (ובצדק) כי מהנדס תוכנה או מומחי אבטחת מידע וסייבר נמצאים גבוה ברשימה של מקצועות מבוקשים בהייטק. מה שאנו רוצים לומר קודם לכן, זה שגם תפקידים התחלתיים בענף הינם חשובים ונדרשים וגם כיום, בודקי תוכנה ואנשי QA מבוקשים בתעשייה. תחום זה עשוי להתאים גם לאנשים חסרי ניסיון או ללא תואר ראשון בתחום מדעי או טכנולוגי.

בודקי תוכנה מקבלים כיום תנאי שכר טובים ובלא מעט חברות אף יש מסלול קידום על מנת להשאיר בודקי תוכנה מנוסים. אמנם השכר לא מגיע לזה של אנשי פיתוח מנוסים, אבל התנאים בהחלט מאוד טובים.

 

אבטחת מידע וסייבר

לאחרונה נמסר על פרצת אבטחה חמורה שהתגלתה במערכת ההפעלה חלונות. למרות שפרצת האבטחה נסגרה בינתיים, זוהי רק דוגמא אחת מיני רבות לצורך במקצוע מבוקש ביותר. אנשי סייבר בכלל ואנשי אבטחת מידע בפרט מבוקשים גם בקרב חברות טכנולוגיה אך גם בחברות מסורתיות. כל חברה שרוצה לשמור ולהגן על משאבים דיגיטליים ולמנוע אובדן מידע או נזקים זדוניים מחפשת אנשי אבטחת מידע מוצלחים. הביקוש צפוי אפילו לעלות, על רקע התפתחות האינטרנט של הדברים (IOT) ובלוקצ'יין.

כדאי לציין שאפילו מהנדסים רבים מביעים עניין בהסבה מקצועית לתחום הנדסת אבטחת מידע ואבטחת רשתות. כדי לשמור על משאבי הרשת מפני האקרים, כדי להישמר מפני וירוסים זדוניים, תולעים, רוגלות וזליגת מאגרי מידע, נדרשים מומחי אבטחה רציניים ומנוסים וצורך זה מתורגם לרמות שכר שמטפסות מעלה.

 

פיתוח תוכנה ואפליקציות

גבוה ברשימת המקצועות המבוקשים בהייטק ניתן למצוא את המפתחים. מקצועות פיתוח מבוקשים נדרשים בחברות טכנולוגיה, בבתי תוכנה, לארגונים הזקוקים לאפליקציות. החל מחברות סטארט אפ קטנות וכלה בחברות טכנולוגיה מבוססות, תמיד נדרשים עוד ועוד אנשי פיתוח ותוכניתנים מנוסים. מפתחים בשפת C++, מפתחי פייתון, מפתחי NRT, מפתחי אלגוריתמים – כל אלה מבוקשים מאוד.

ככל שרמת הניסיון גבוהה יותר וההתמחות ממוקצעת יותר, כך ניתן להגיע עד לרמות שכר נחשקות של 30 או 40 אלף ₪ ויותר.

מהנדסי מערכות ומנהלי פרויקטים

שני תפקידים נוספים הנחשבים למאוד מבוקשים כיום בהייטק הינם מהנדס מערכות מצד אחד ומנהל פרויקטים מצד שני. אגב, לעיתים מהנדס מערכות עשוי לתפקד גם כמנהל פרויקט או מוצר. מנהלי פרויקטים עשויים להגיע מתחום ניתוח המערכות, עשוי להידרש ידע בבסיסי נתונים וכן בהיבטים שונים של לוגיסטיקה ותפעול (תלוי באופי החברה).

דרושים מנתחי מערכות

מקצוע הייטק מבוקש נוסף נקרא מנתח מערכות. בעוד מערכות מידע הופכות לחיוניות בכל תחום, מנתחי מערכות מקצועיים הינם אושיות מבוקשות. בין היתר, אנשי מקצוע אלה אוחזים במומחיות בנושא תפעול ותחזוקה של מערכות מידע והבנה בפרוצדורות. הבנה ברמת השאילתות, תחזוקת מערכות, הקמת בסיס נתונים.

לבעלי ידע באפיונים טכניים ופונקציונליים קיים יתרון בשוק העבודה וכן בעבודה עם מגוון ממשקים.

מפתחי UI/UX

חווית המשתמש ותפעול הפכו למאוד מרכזיים. מפתחי UI/UX נמצאים כיום בחזית העשייה.

על מנת לאייש משרה נחשקת בתחום זה יש צורך לא רק בהבנה טכנית אלא גם בהבנה של תהליכים ומבנים ארגוניים וזיהוי צרכי משתמשים. אפיון ממשקים, יכולת ביטוי והקשבה, ידע במערכות הפעלה, גרפיקה, לעיתים גם מיומנות בפיתוח למשל ברמת ה-CSS חשובים למקצוע דינאמי זה.

BIG DATA ו- DBA הנתונים הם הכוח

תחום נוסף שממשיך להיות לוהט בהייטק, משלב בין איסוף הנתונים, עיבוד וניתוח. במקצועות כאלה נדרשת הבנה עמוקה בבסיסי נתונים, לרבות הקמה ותפעול, פיתוח תשתיות, כתיבת סקריפטים, פרוצדורות ועוד.

מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה כאנשי חומרה

לצד תפקידי תוכנה ופיתוח, בסיסי נתונים וכדומה, לא נפקד מקומם של אנשי החומרה.
גם אם זה נחשב לעיתים תפקיד פחות "סקסי" הרי שזהו תפקיד מפתח חשוב. לרוב, מאיישים תפקידים כאלה בעלי רקע הנדסי, למשל מהנדסי חשמל או אלקטרוניקה ולעיתים מהנדסי תוכנה שמבקשים לגוון את העיסוק.

בתפקיד נדרשת היכרות עם רכיבים, יכולת הבנה בחומרה לרבות פיתוחים חדשים, יצירת אבות טיפוס, שדרוגים ועוד.

אנשי דיגיטל ומנהלי רשתות חברתיות

גם מנהלי רשתות ואנשי תפעול ממשיכים להיות מבוקשים, הן בחברות הייטק והן בחברות תקשורת ומגזרים נוספים, לרבות בתעשייה. זהו תפקיד שיכול להתאים גם לחסרי ידע מעמיק בתכנות ופיתוח, כאשר נדרשת יכולת טכנית וקורס מקצועי של מספר חודשים. בנוסף, נדרשים אנשי דיגיטל, שעוסקים בצד היותר שיווקי ופרסומי.

בעלי הבנה בתחום הניו מדיה, רשתות חברתיות, קידום SEO וכיוצא בזה.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »