כתיבת קורות חיים מקצועית

ישנם כמה צעדים שעוזרים למצוא משרה טובה, אבל אחד החשובים שבהם הוא ללא ספק כתיבת קורות חיים מקצועית. ללא קורות חיים מתאימים, אפילו אנשים מצוינים יכולים לפספס הזדמנויות תעסוקה טובות מאוד. על כל מה שחשוב לדעת לגבי כתיבת קורות חיים נספר לכם בשורות הבאות.

 

הקפידו על פסקת פתיחה

 

אם תחפשו ברשת טיפים בנושא, תוכלו למצוא הרבה מאוד מידע על כתיבת קורות חיים מקצועית בחינם. מדברים הרבה על עיצוב וגופנים, אבל עוד לפני שמתעמקים בכל אלה אנו ממליצים להקפיד על כתיבת פסקת פתיחה טובה. למעשה הדבר הלכאורה קטן הזה עשוי להיות מה שיקבע האם מישהו בכלל יתעמק בקורות החיים שלכם או יעבור לקורות החיים הבאים בתור.

 

בתחום גיוס העובדים שכיח הצורך למיין מאות קורות חיים ואיש איננו קורא את כולם בעיון.

 

פסקת הפתיחה היא המקום שלכם להתבלט. זו לא צריכה להיות פסקה ארוכה מדי, אבל היא כן יכולה לדבר ברמה האישית. כל מילה צריכה להיות מחושבת ובמקום. בפסקה הזאת אתם חופשיים יחסית בניסוח, מה שפחות נכון בסעיפים הבאים שמתארים את ההשכלה או הניסיון התעסוקתי שלכם. בפתיחה, הציגו את עצמכם בקצרה, ספרו על היכולות והתכונות שלכם, המוטיבציה, מהיכן מגיע החיבור העמוק שלכם למשרה והחיבור האפשרי שלכם לתרבות הארגונית.

 

שימו לב לשם התפקיד ותיאור המשרה

 

מרבית קורות החיים כיום נשלחים באופן טבעי כקובץ וורד או PDF, באימייל. מומלץ שלא לשלוח בפורמט JPG/ תמונה, מפני שישנן מערכות אוטומטיות שמתעלמות מפורמטים של קבצים אחרים ואז קורות החיים שלכם לא יגיעו כלל למערכת של הארגון המגייס. יתר על כן, חשוב לציין בצורה נכונה את שם התפקיד, על פי תיאור המשרה. לפעמים מערכות אוטומטיות מסננות בין קורות חיים שונים לפי מספרי משרה ושם התפקיד. אם לא תרשמו אם שם התפקיד כפי שהוא צריך להיות, אפשרי שקורות החיים המושקעים שלכם כלל לא יגיע לנמען שלהם. כלומר אתם בעצם כמו אצן אולימפי שנפסל על קו הזינוק.

 

האם כדאי להשתמש בגוף ראשון?

 

כתיבת קורות חיים מקצועית בדרך כלל לא תיעשה בגוף ראשון. לדוגמא, במקום לציין: הייתי מנהל של צוות עובדים, רצוי לכתוב: ניסיון בניהול צוות עובדים. ובמקום לכתוב: פיתחתי מוצר מסוג X, עדיף לכתוב, רקע קודם בפיתוח מוצרים מסוג X.


בנוסף, מומלץ להשתמש ככל האפשר במספרים. לדוגמא, ציינו ניסיון בניהול צוות של 10 עובדים או, ניהול תיקי לקוחות בהיקף של X לקוחות.

 

טיפ חשוב נוסף: לאחר שתכינו את קורות החיים, בקשו שמישהו אחד לפחות יקרא אותם בעיניים ביקורתיות. התייחסות להערות ותוכלו להכניס שינויים כך שהניסוח יהיה הכי מקצועי שאפשר.

 

הימנעו מקורות חיים מצועצעים ועיצוב יתר

 

מעבר למילים ולניסוח שבו אתם משתמשים, שימו לב כי כתיבה מקצועית של קורות חיים נמנעת משימוש יתר בעיצובים מיוחדים. קורות החיים לא צריכים להיות מצועצעים. הם צריכים להיות קריאים ומאורגנים, מסודרים, במידה מסוימת מבוססי תבנית. לא צריך להמציא את הגלגל וניתן אפילו להשתמש בתבניות מוכנות מראש (לדוגמא: ). ברגע שישנו סדר וארגון, גופן ברור, אתם מעבירים מסר חשוב אפילו לפני שקראו מילה אחת. באף תפקיד תכונה של סדר וארגון לא תזיק. בהרבה מאוד סוגים של עבודות, סדר לקוי או ארגון לקוי פוסלים את המועמד מהרגע הראשון.

 

הכינו כמה גרסאות של קורות חיים

 

במידה ואתם שולחים קורות חיים למשרות ולתפקידים שונים, תטיבו לעשות אם תכינו שניים, שלושה ואפילו חמישה סוגים של קורות חיים שונים. לא מדובר רק בהבדלי ניסוח אלא בהדגשת אלמנטים שונים. לדוגמא, אם יש לכם ידע בעיצוב אתרים, אין שום צורך להרחיב על כך במידה ואתם מועמדים לתפקיד בשיווק ומכירות. לעומת זאת, אם אתם מגישים מועמדות לתפקיד בעלי היבטים עיצוביים, בתחומים כגון קידום אתרים וכיוצא בזה, ידע בעיצוב אתרים בהחלט תורם ומועיל וכדאי להזכיר ולהדגיש זאת.

 

לא פחות חשוב, השתדלו לכתוב את קורות החיים תוך יצירת התאמה עם התרבות הארגונית ותיאור המשרה הספציפית, כאשר זה רלוונטי. תרבות ארגונית של בנק גדול, למשל, שונה לגמרי מזו שתמצאו בחברת פרסום ואפשר להביא זאת לידי ביטוי בקורות החיים שלכם.

 

הימנעו מאורך יתר והיו ממוקדים

 

במידה ואתם מרגישים שכתיבת קורות החיים מסתבכת ואיננה מתקדמת, אל תתייאשו. אם לא חזרו אליכם לאחר ששלחתם הרבה קורות חיים, תוכלו להיעזר בכותב מקצועי. כתיבת קורות חיים מקצועית בתשלום תוכל להפוך את הביוגרפיה האישית המקוצרת שלכם לכדי מסמך שיקדם אתכם למשרה הבאה. ואם אתם כותבים בעצמכם, הימנעו מכתיבה באריכות יתר. מה שאפשר לומר במשפט אחד, אל תכתבו בשניים.

 

הישארו ממוקדים ותנו ביטוי ליכולות שלכם, למה שאתם טובים בו, ולתועלת שיקבל המעסיק שיבחר בכם.

עוד טיפים בנושא

איך כותבים קורות חיים?

כתיבת קורות חיים בדרך הנכונה מקובל כיום מכל אדם המעוניין להשתלב בשוק העבודה, לגשת דבר ראשון לכתיבת קורות חיים. קורות חיים, הם כרטיס ביקור של כל אדם,

קראו עוד »

מכתב מקדים לקורות חיים

בדרך למשרת החלומות שלכם, או אפילו בדרך למשרה הזמנית, עליכם לשלוח קורות חיים. אפשר, אך לא חובה, לצרף מכתב מקדים לקורות חיים. מכיוון שהמכתב הוא

קראו עוד »