מדריך לחיפוש עבודה עבור אקדמאים ללא ניסיון

מקובל להניח שמעסיקים מעדיפים לקבל לעבודה מועמדים בעלי ניסיון, אך למעשה, יש תפקידים שפונים גם למועמדים שטרם צברו ניסיון ממשי. אחרי הכל, כל אחד צריך להתחיל ממשהו ואם סיימתם לא מזמן לימודים גבוהים, סביר להניח שעדיין לא הזדמן לכם לצבור ניסיון. יחד עם זאת, יש לכם מוטיבציה ויכולות שרק מחכות להזדמנות הנכונה.

כאן נספר לכם מה מצפה לכם ואילו רמות שכר מצפות למתחילים, איך מחפשים ביעילות עבודה בתור אקדמאים ללא ניסיון ואיזה טכניקות יעזרו לכם להשתלב בעבודה מהר יותר.

חיפוש משרות אקדמאים »

 

האם באמת אין לכם ניסיון?

מה זה בעצם אקדמאי ללא ניסיון? אם סיימתם לא מזמן תואר, ואפילו אם נראה לכם שאין לכם ניסיון לתפקיד המשמעותי הראשון שלכם, עצרו וחשבו. הטיפ החשוב שנרצה לפתוח בו הינו: חפשו בעברכם אחר ניסיון כלשהו שיש לכם, שניתן לקשר למשרה שבה אתם מעוניינים. למשל, יתכן מאוד שמשרת הסטודנט שלכם כללה תחומי אחריות מסוימים, שיכולים לספר עליכם הרבה למעסיק הבא. אולי בעבר התנדבתם, כך שיש לכם ניסיון כלשהו גם אם לא בעבודה עם שכר.

אם הייתם פעילים בתנועת נוער, אם איישתם תפקיד כזה או אחר בצבא, אם יש לכם כישרון שבא לידי ביטוי בזכייה בתחרויות מסוימות או הביא לכם הכרה, ציינו זאת בפני מעסיק רלוונטי.
הדבר החשוב ביותר הוא לקשר בין מה שאתם כותבים בקורות החיים לבין המסר שאתם רוצים להעביר.

 

מה מצפה לכם: כך תתאימו ציפיות למציאות

מוטיבציה וסבלנות הן המפתח להצלחה. הגיעו לכל ראיון עבודה לאחר שאתם יודעים מה ברצונכם לומר. היו מוכנים לכך שאולי ישאלו אתכם שאלות קשות כמו למה לבחור דווקא בכם. חפשו תשובות טובות, אך לא רק כדי לרצות את המעסיק אלא התבססו על מי שאתם, על הרצון להשקיע, להצליח. בפרט – הקפידו לתאר כיצד אתם יכולים להועיל למעסיק ושימו דגש על מוטיבציה ורצון להשקיע מעל ומעבר. שדרו רצינות, שפת גוף מלאה בטחון.

כדאי להיערך לכך שבתור אקדמאים ללא ניסיון, יתכן שתצטרכו לעבור יותר ראיונות עבודה ויותר שליחת קורות חיים לפני שתמצאו משרה מתאימה. יתכן מאוד שתצטרכו להתפשר בנקודות מסוימות. למשל, לעבוד במקום עבודה קטן מכפי שחלמתם או לנסוע למקום עבודה יותר מרוחק. אחרי שתצברו ניסיון, יותר אפשרויות בחירה מצפות לכם וההתקדמות עשויה להיות מהירה יותר.

 

אילו רמות שכר מצפות לאקדמאים ללא ניסיון?

אקדמאים ללא ניסיון לא תמיד יכולים לנהל משא ומתן על השכר הרצוי.

לכל סוג של משרה יש רמת שכר מקובלת לחסרי ניסיון וניתן למצוא טבלאות שכר שיבהירו זאת היטב. הכינו שיעורי בית והבינו מתי המעסיק עשוי להציע שכר מעל הממוצע. למשל, אם סיימתם תואר בהצטיינות ואתם מגלים שהרבה מעסיקים מביעים בכם עניין, תוכלו להגדיר רמת שכר גבוהה מהממוצע.

כמובן, יש משמעות לביקוש והיצע. אם אתם מהנדסים חסרי ניסיון, שכר של כ-15 עד 20 אלף ₪ יוכל להיות ריאלי. כלכלן או רואה חשבון אקדמאי יכול להרוויח 7000 עד 15 אלף ₪, בהתאם לגודל המשרד ותחומי האחריות. עורך דין מתחיל יכול לצפות לרמות שכר דומות. רוקח חסר ניסיון מרוויח כ-10 אלף ₪.

יש לציין כי בתפקידים מסוימים, עם עודף היצע של עובדים, אקדמי ללא ניסיון עשוי להרוויח לא הרבה יותר מהשכר המינימלי.

 

אילו תפקידים מתאימים לאקדמאים חסרי ניסיון?

יש תפקידם שבהגדרה, מיועדים לאקדמאים מנוסים. אקדמאים חסרי ניסיון יכולים לאייש בתחילה תפקידים שמהווים שער כניסה לתחום. למשל עוזר תקציבאי או עוזרת חשב. כלכלנים יכולים לאייש תפקידים זוטרים בבנקים או בבתי השקעות, ומשם לעבור לאחר מכן לתפקידי ניהול תיקים או תפקידים ניהוליים. בהיי טק, אפשר להתחיל עם תפקידים בתכנות, מיפוי שגיאות וכדומה.

 

איך מחפשים עבודה ללא ניסיון?

אם אין לכם ניסיון קודם בעבודה, הרחיבו את החיפוש שלכם ככל יכולתכם.
חפשו בטווח גיאוגרפי רחב וחפשו גם תפקידים זוטרים, אבל בחברות נחשקות. מספיק שיכירו אתכם, אפילו בתפקיד זוטר על מנת שיהיה לכם סיכוי לאייש בחברה מאוחר יותר, תפקיד נחשק יותר.

היעזרו בכל מקור מידע אפשרי, לרבות שימוש ברשתות חברתיות. ספרו לחבריכם, שעובדים במקומות עבודה שווים. בעיקר, היעזרו במקורות מידע אונליין בתדירות גבוהה, באתרים של חברות השמה מובילות. ככל שתשקיעו יותר בחיפוש העבודה, ככל שתצרו קשר עם מפרסמי המודעות כמה שיותר מוקדם לאחר פרסומן, כך סיכוייכם לאייש את התפקיד הרצוי, מהר יותר וכך תצברו ניסיון מהר יותר.

 

כאן תמצאו משרות במיוחד לאקדמאים!

באתר של לין ביכלר משאבי אנוש, תמצאו שלל משרות ומגוון מעסיקים שמחפשים אתכם! כל מה שאתם צריכים זה לבקר בדף חיפוש עבודה לאקדמאים.

  • שימו דגש על משרות שבהן לא מציינים במפורש שדרוש ניסיון קודם.
  • שימו דגש על מודעות שבהן מחפשים צעירים איכותיים, דינאמיים ורעבים להצלחה (בניסוח כזה או אחר).
  • שימו לב שבשורת סינון המשרה המבוקשת אתם מסמנים "אקדמאים".
  • בנוסף, לנוחותכם, בחרו תחום, תת תחום ואזור הרצויים לכם.

בהצלחה!

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »