חיפוש עבודה אנונימי

לכאורה, קצת מוזר לדבר על אנונימיות, בשעה שגוגל או פייסבוק מגלות לכל העולם המון דברים, על כל אחד כמעט. אבל אולי דווקא בגלל מגוון הרשתות החברתיות ואובדן הפרטיות, גדל מאוד הטרנד של חיפוש עבודה אנונימי. אמנם, עדיין הרוב הגדול של ציבור מחפשי העבודה עושים זאת בצורה גלויה אבל ממש לא כולם.

האם זה מתאים לכם? מתי זה לא מומלץ? האם יש כללי עשה ואל תעשה?

למי מתאים החיפוש האנונימי ולמי לא

לפני שנסביר כמה עקרונות "עשה ואל תעשה" בחיפוש אנונימי של עבודה, נסביר למי זה מתאים. בצורה די מובהקת, דרך פעולה כזאת מתאימה לאנשים עובדים. כלומר למי שלא מועסק ומחפש עבודה, אין טעם לבצע חיפוש אנונימי. ככלל, צורה זו של חיפוש נועדה לאנשים שרוצים להחליף מקום עבודה מכל מיני סיבות. למשל חוסר סיפוק מאפשרויות הקידום, חוסר הערכה של המעסיק, אי נכונות לשיפור התנאים, רצון לשינוי (כמו מעבר מחברה צעירה וקטנה לחברה מבוססת וגדולה).

על פי כל הסימנים, חיפוש אנונימי מקובל יותר בתפקידים טכנולוגיים ובענף ההייטק, אך אין לומר שלא קיים בענפים אחרים. חשוב להדגיש כי חיפוש שכזה צריך להיעשות בצורה שקולה, לא שקופה. אף מעסיק לא אוהב שעובדים נוהגים מולו שלא בישירות. קחו בחשבון שמעסיק שמגלה פתאום כי עובד מוערך, אולי שזה עתה חזר מהשתלמות ארוכה, מחפש תפקיד בחברה מתחרה, עשוי לקחת ללב ולהחליט כי יחסי העבודה יתנתקו באופן מידי.

עשה ואל תעשה בחיפוש אנונימי – קורות החיים

שננו היטב את הכלל הבא- בכל חיפוש עבודה אנונימי תצטרכו לבצע שינוי מסוים בקורות החיים. תוכלו לקרוא לזה שיפור קורות חיים, אם אתם רוצים, אך הנקודה היא כזאת: השמיטו את שם המעסיק הנוכחי מקורות החיים. ישנם מעסיקים אשר פונים מיוזמתם למעסיק האחרון, בכדי לאמת פרטים מקורות החיים. או כדי לקבל התרשמות נוספת מהמועמד. אם המעסיק הנוכחי מגלה בצורה כזאת שאתם מחפשים עבודה, זה עשוי להיות מאוד לא נעים.

אז בצד ה-עשה, יש להוריד את שם המעסיק האחרון. אבל מה לא לעשות? שימו שלא שאתם לא מוותרים בקו"ח על הניסיון והגדרת התפקיד שליוותה אתכם. אם צברתם ניסיון בניהול מחסן ממוחשב, למשל, ואתם רוצים משרה בתחום הרכש והלוגיסטיקה, חשוב לציין זאת בקו"ח.

יש פתרון: בתור פרטי החברה מסתפקים בתיאור כללי, למשל, ציינו ניהול מחסן ממוחשב (וסוג הניסיון) בחברה מובילה במשק.

אפליקציות לחיפוש אנונימי

כדאי לדעת שלא כל מעסיק שש לקבל עובדים שאינם מציינים באופן מלא את שם המעסיק האחרון, אבל זו בהחלט זכותכם לחפש עבודה מבלי לציין דבר זה או דבר אחר. בדיוק על רקע דברים אלה, פותחו אפליקציות שמאפשרות חיפוש אנונימי. אלה מעין רשתות חברתיות או תעסוקתיות, שבהן (בעיקר עובדי הייטק) בונים פרופיל תעסוקתי. מחפש העבודה יכול להגדיר פרטים מסוימים, שלא יהיו חשופים לכל המעסיקים וכן ללא ציון פרטים, שישמרו בשלב זה חסויים.

ניתן להגדיר שלאחר שמתקיים קשר עם מעסיק פוטנציאלי, יועברו אליו פרטים נוספים כמו שם העובד ומעסיקים קודמים. כך מונעים מצב שבו המעסיק הנוכחי הוא זה שפונה, במקרה, לעובד.

מתי חשוב להיות גלויים

דרך מאוד מקובלת למציאת עבודה הינה פניה לחברת כוח אדם או חברת השמה. בחברות הללו מכירים היטב את הטרנד של החיפוש האנונימי. אפשר בהחלט ואף רצוי לציין כי חיפוש העבודה לא צריך להגיע לידיעת המעסיק הנוכחי. אפשר גם לציין שמות של חברות שלהן יש קשרים עם מעסיק נוכחי (אשר עשויות להעביר מידע ביניהן, על מועמדים לעבודה). ואם המעסיק בכל זאת גילה שאתם לא מרוצים, כדאי להיות גלויים. לשים את הקלפים על השולחן ולהסביר מה ישאיר אתכם בעבודה ומה ישאיר אתכם מרוצים (אם זה עומד על הפרק).

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »

40+? כך תמצאו עבודה מתאימה

אם חציתם את גיל ה-40, סביר להניח שהחששות מתרבים. הצעירים בימינו רגילים להחליף מקומות עבודה כמו גרביים. עבור הוותיקים יותר, התהליך כשלעצמו הרבה פחות טבעי.

קראו עוד »