התנהלות מול מנהל הארגון

כניסה למקום עבודה חדש והתנהלות נכונה בתוכו אינה עניין פשוט. התנהלות נכונה מול מנהל הארגון היינה קריטית לעובדי הארגון ובפרט לחדשים שבניהם, כאשר תוצאות של התנהלות נכונה מול מנהל הארגון יורגשו באופן משמעותי ויומיומי לטובה.

 

בהתנהלות נכונה שני הצדדים ירוויחו, מנהל הארגון ייחשף ליתרונותיו של העובד, ילמד לנצל את כישרונותיו למטרות הארגון, ובו זמנית לפתחם ולתרום לפיתוח אישי של אותו העובד. לעובד מצד שני תהיה תחושה של מימוש, התקדמות, וערך עצמי עולה. התנהלות נכונה בתוך הארגון ומול מנהליו, תתרום ליצירת סביבת עבודה מפרה, תומכת ומשמעותית בחייו.

 

התנהלות נכונה – כבר מן ההתחלה

 

התנהלות מול מנהל הארגון תתחיל עוד בשלב חיפוש העבודה ומשלוח קורות חיים למקום העבודה. מחפש עבודה שיציג את עצמו בצורה מסוימת בדרך כלל יקבל (לפחות בהתחלה) את אותה ההתייחסות בחזרה.

 

כאשר חברה מפרסמת מודעות דרושים, היא מחפשת עובדים מסוג מסוים ובעלי איכויות רלוונטיות לארגון. מחפש עבודה אשר יצליח לענות על הדרישה ויתאים למקום העבודה – יתקבל. עובד שיצליח לשמור על סיפוק הדרישה הזו במהלך עבודתו, יישאר וייחשף לאופציות קידום שונות ועתידיות.

 

ההתנהלות מול מנהל הארגון צריכה להיות מלווה בכבוד אך עם זאת תוך שמירה על כבוד וערך עצמי. יצירת רושם חיובי מול אותו מנהל תתבטא במעשים ולא בדיבורים ולכן חשוב לשמור על תוצאות גבוהות בעשייה, לזהות את צרכי הארגון בכל עת ולענות עליהם.

 

התנהלות מול מנהל הארגון – יכולת נרכשת

 

היכולת להתנהל באופן נכון בתוך מסגרות, ובתוך מערכות יחסים של עובד – מעביד, היא נרכשת וחשיבותה רבה. התנהלות נכונה מול מנהל הארגון תתרום לפיתוח הקריירה, וליצירת סביבת עבודה אישית מעשירה ופורייה.

 

מקורה של התנהלות מול מנהל הארגון היא בפיתוח מערכת יחסים אשר כוללת כבוד הדדי, זיהוי דרישותיו וצרכיו של הארגון ומנהליו ומילואם. כיום אנשים רבים אינם מרוצים ממקום עבודתם ואינם אוהבים את דרך הניהול וההתנהלות שבו, ואינם שמים לב שכאן מכשולם.

 

היכולת של עובד להתנהל בצורה פורייה ומספקת במקום העבודה תהיה תלויה הרבה, בהתנהלותו שלו עצמו אל מול מנהל הארגון. חיבור האינטרס של החברה ושל אותו מנהל, לאינטרס האישי תיצור בסיס להבנה ולעבודה משותפת אשר תוביל לקידום של שני הצדדים.

עוד טיפים בנושא

מכתב התפטרות לדוגמה

עזיבת מקום העבודה יכולה להיות פתח להתחלה חדשה, שינוי, צמיחה. למרות שלכאורה ניתן להודיע בעל פה על עזיבת מקום העבודה, מקובל וראוי להכין מכתב התפטרות

קראו עוד »