דור ה Z ועולם העבודה

דור הולך ודור בא ושינויים וחידושים צצים עם חילופי הדורות גם בעולם העבודה. הדור הבא בשוק העבודה הוא דור ה Z (ילידי 1995 ותחילת שנות האלפיים).
 
בני דור ה Z עושים שימוש נרחב ברשתות החברתיות כדי למצוא מקום עבודה ומעסיק ראוי. תפיסתם שמרנית יותר מבני דור ה Y בנושא יציבות במקום העבודה והעדפתם היא להישאר במקום עבודה המאפשר להם לבוא לידי ביטוי, להתפתח ולהתקדם.

שביעות רצון היא המפתח עבורם, אך בשל הפחד מהחמצה (FOMO) הם בעלי נטייה להיות חסרי סבלנות ולכן חשוב לספק להם פידבק מיידי.

 

 מביעים עניין ביציבות בעבודה 

 
מזה שנים התרבו הדיווחים כי הצעירים נוטים להחליף בקלות מקומות עבודה וכי חשוב להם להרגיש סיפוק בעבודה, הגשמה עצמית, עניין. גם בני דור ה-Z מייחסים חשיבות לערכים אלה, אבל רובם מצהירים כי חשוב להם למצוא מקום עבודה שיספק גם יציבות. אותה מילה שנדמה כי מזמן אבד עליה הקלח, שבה למרכז הזירה.
 
הרצון ביציבות תעסוקתית שונה מהציפייה להישאר בעיסוק או בתפקיד אחד עד הפנסיה, כפי שהיה מקובל מאוד בעבר. עם זאת, בהחלט קיימת ציפייה ממעסיק שידע להעריך את העובד ויאפשר לו להתקדם ולהתפתח בתוך הארגון.
 
 

חושבים מהר, חושבים חדש

 
בני דור ה Z מאופיינים בקשב נמוך יחסית. זהו דור שגדל לעולם של גירויים, עולם שבו כל מה שישן הופך מהר ללא רלוונטי. יחד עם זאת, בני הדור הזה יודעים להטמיע חידושים במהירות, הם לומדים ומבינים טכנולוגיה והם גם מאוד ישרים. הם מצפים בתמורה לישירות גם אם זה עשוי להישמע מהצד מחוספס.
 
 
הגמישות והמהירות שהוטעמו בבני הדור הצעיר מתבטאים היטב בעולם העבודה. הם מגלים פתיחות ולעתים גם העדפה לעבודה גמישה, לשעות עבודה בלתי שגרתיות.
 
רבים מהם נמצאים בשיא הכושר מבחינת ריכוז וביצועים דווקא בשעה שעובדים וותיקים יותר מתחילים להתעייף. מעסיק שישכיל לנצל את הידע, הקצב והיכולת להתחדש יקבל בתמורה עובדים בעלי מוסר עבודה גבוה ויכולת שאין כמוה בהתמודדות עם ריבוי משימות. עם זאת, מכיוון שקיים קושי בקרב הדור הצעיר להתרכז לאורך זמן, כדאי לחלק משימות או פרויקטים גדולים למשימות קטנות ובמקביל, לתגמל על התקדמות בביצוע.

עוד טיפים בנושא

מכתב התפטרות לדוגמה

עזיבת מקום העבודה יכולה להיות פתח להתחלה חדשה, שינוי, צמיחה. למרות שלכאורה ניתן להודיע בעל פה על עזיבת מקום העבודה, מקובל וראוי להכין מכתב התפטרות

קראו עוד »