משא ומתן הוא דבר המתרחש למעשה בכל מערכת יחסים. זהו דבר השגור בחיי היום יום שלנו, הנעשה לעיתים תכופות ללא מודעות ותשומת לב, אשר נלמד היום כאומנות בפני עצמה בכל הנוגע לעולם העסקים.
משא ומתן הוא תקשורת בין שני אנשים בעלי אינטרס משותף לחילופי דברים בעלי ערך, מוחשיים או שלא.
ניהול משא ומתן בעולם העסקים
משא ומתן על שכר
כאשר מתקבלים לעבודה חדשה, או מעוניינים בהעלאת שכר, נאלצים לגשת לרגע המשא ומתן על שכר וגם על הטבות נלוות. משא ומתן כזה דורש אסטרטגיית הכנה מוקדמת ורכישת ידע בניהול שיחה שתשיג את המטרות.
מומנטום טוב לרוב יהיה עם תחילת העבודה, כאשר כישורייך ייחודיים, או בסיום השנה, כאשר המעסיק יושב על חלוקת התקציב המחודשת לשנה הבאה. יש לעשות בירור מקיף של שכר המשק לפי תפקידים וחברות. ידע כזה ייתן בסיס טוב להשוואות ומיקוח ענייני.
חשוב להכיר את האדם היושב מולך ואת עצמך, לקראת ניהול שיחה נכונה. מדובר בניואנסים רגישים של תקשורת שגם לקראתם ניתן להתכונן מראש. קלף מיקוח נוסף אשר תמיד יוכל להועיל לשליפה בסוף המשא ומתן, הוא לבוא באמתחתך עם הצעת עבודה אחרת בשכר גבוהה יותר.
עוד טיפים בנושא
כתיבת קורות חיים מקצועית
ישנם כמה צעדים שעוזרים למצוא משרה טובה, אבל אחד החשובים שבהם הוא ללא ספק כתיבת קורות חיים מקצועית. ללא קורות חיים מתאימים, אפילו אנשים מצוינים
מכתב התפטרות לדוגמה
עזיבת מקום העבודה יכולה להיות פתח להתחלה חדשה, שינוי, צמיחה. למרות שלכאורה ניתן להודיע בעל פה על עזיבת מקום העבודה, מקובל וראוי להכין מכתב התפטרות
כתיבת מכתב תודה למקום עבודה
מכתב תודה במקום הנכון ובזמן הנכון משמח וגם עשוי להועיל הן למקבל (הנמען) והן לכותב. סיימתם עבודה ואתם רוצים לעזוב בצורה חיובית וטובה? נסביר למה