איך למצוא עבודה במשאבי אנוש ללא ניסיון

בתחום משאבי אנוש ניתן למצוא ביקוש די גבוה לכל משרה. כתוצאה מכך, ניתן להניח שיש עדיפות לאנשים שכבר צברו ניסיון מסוים. אז מה בכל זאת ניתן לעשות, כאשר רוצים להיכנס לתחום הדינאמי והמעניין הזה? קבלו מגוון דרכים ורעיונות טובים, שעוזרים למצוא עבודה במשאבי אנוש ללא ניסיון. בהצלחה!סבלנות והתמדה – מפתחות חשובים למציאת עבודה במשאבי אנוש ללא ניסיון. לפני הכל, חשוב להתחיל עם מוכנות למאמץ, כי חיפוש עבודה הוא עצמו עבודה של ממש. צריך להשקיע בחיפוש ולגלות סבלנות והתמדה. מי שמגיע בגישה הנכונה פשוט יופיע מוכן יותר לראיונות עבודה ולמפגש עם מעסיקים פוטנציאליים.

רכישת השכלה מתאימה

אם אתם שוקלים להיכנס לעולם משאבי האנוש ואתם גם רוצים או מוכנים ללמוד, יש לכם יתרון משמעותי. יש תארים אקדמאים שיהפכו אתכם למבוקשים מאוד בענף זה. תארים כדוגמת מדעי התנהגות, ניהול משאבי אנוש או אפילו לימודי שיווק מוערכים בעיני מנהלי משאבי אנוש. כך גם תארים או אפילו קורסים בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה. לצד תארים אקדמאים בתחום זה, יש גם קורסים מקצועיים במשאבי אנוש, שיכולים להוות הכנה טובה לקריירה בתחום זה, דוגמת קורס דיני עבודה.

אל תחכו שיחזרו אליכם, היו אקטיביים

תוכלו לשלוח הרבה מאוד קורות חיים ולחכות שיחזרו אליכם. אבל נצלו את העובדה שאתם או אתן נמרצים וחדורי מוטיבציה. הראו זאת למעסיקים הפוטנציאליים בכל צעד ושעל. שלחו קורות חיים בתגובה להצעות עבודה בתחום משאבי האנוש. במקביל, עליכם ליזום לעצמכם הזדמנויות. הגיעו לחברות כוח אדם, פנו לחברות גדולות במשק, נצלו כל קשר שיש לכם עם מישהו בתחום ושווקו את עצמכם.

פנו לחברה שמתמחה בכוח אדם

אל תוותרו בשום פנים ואופן על פניה לחברת כוח אדם מובילה. חברות כוח אדם גדולות מעסיקות עובדים במשאבי אנוש בכל הרמות. מראיינות ומראיינים, ממייני קורות חיים, רכזי גיוס והשמה וכן הלאה. אין ספור מקצוענים בתחום זה, לרבות מנהלי יחידות ומחלקות משאבי אנוש בארגונים המובילים החלו בתפקידים שונים בחברות כוח אדם, שנקראות בפי רב "האוניברסיטה של הגיוס".

אפשר להתחיל במשרה משולבת

אם ניסתם להתברג לחברה גדולה בתחום משאבי אנוש או שקיבלתם תשובה שלילית מיחידות כוח אדם בארגונים גדולים, נסו דרך פעולה אחרת. פנו דווקא לחברת קטנות או בינוניות, שאין להן מחלקה או אגף המתמחה בכוח אדם. בחברות קטנות, מקובל שפקידי קבלה לוקחים חלק במיון מועמדים לעבודה, בסינון קורות חיים של מועמדים חדשים, בעריכת שיחות היכרות טלפוניות.עם קצת ניסיון, אפשר להצטרף למנהלים בשעה שהם מבצעים ראיונות לקליטת מועמדים. משרה כזאת מעניקה לכם ניסיון מיוחל שממנו אפשר לקפוץ לתפקיד במשאבי אנוש, במשרה מלאה.

מהתנדבות לעבודה

ארגונים חברתיים מחפשים אנשים טובים שיעזרו בתפקידי התנדבות שונים. התנדבות בארגון חברתי כרכזי כוח אדם או בתחום האדמיניסטרציה מעניקה את הניסיון שחשוב כל כך למעסיקים בתחום. אגב, יש ארגונים התנדבותיים שמעסיקים עובדים בתפקידים מסוימים בשכר מלא. כלומר, בתחום גיוס כוח אדם, אפשר לעבוד במשרה מלאה ובשכר מלא גם בעמותות וארגונים חברתיים שונים.

שווקו את עצמכם בעזרת הכישורים שלכם

יתכן מאוד שאין לכם ניסיון במשאבי אנוש ובכל זאת יש לכם כישורים אחרים או ניסיון מסוג אחר. חשבו על כך ונסו למצוא את הדרך לשווק את עצמכם, בעזרת ניסיון וכישורים שיש לכם, כדי להתברג לתחום משאבי האנוש. למשל, יתכן שעד כה עבדתם בתפקידי שיווק או ניהול זוטר. אם הייתם טובים בתפקידיכם, יש לכם למעשה הרבה מאוד יכולות הנדרשות בתחום משאבי אנוש. איש משאבי אנוש צריך להיות מעולה ביחסי אנוש ובעל יכולת טובה לקרוא אנשים. הדגישו את הנקודות הללו בפני כל מעסיק פוטנציאלי שאתם פוגשים.

אל תשללו משרות זמניות או במשרה חלקית

בתור התחלה, נסו לשלוח קורות חיים לכל משרה במשאבי אנוש, גם אם נדמה לכם שאתם יכולים להשיג יותר מזה. סינון מועמדים טלפוני זה בהחלט משהו שאפשר להתחיל עימו את הדרך לקריירה ארוכה בהמשך. גם במיון קורות חיים אפשר להתחיל, לפני שממשיכים לקרירה בגיוס כוח אדם ותפקידים בכירים יותר. כמו כן, אל תשללו משרות זמניות או חלקיות בתחום זה. על סמך הניסיון שתצברו, תוכלו להתפתח מהר יותר מכפי שאתם סבורים כעת.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »