איך להשתמש בלינקדאין כדי למצוא עבודה

את לינקדאין (LinkedIn) אפשר לראות בתור רשת חברתית המיועדת ליצירת חיבור בין מעסיקים לבין עובדים. כמו כל רשת חברתית, יש לה יתרונות ויש לה חסרונות. מה שעשוי להיראות כיתרון, למשל העובדה שיש המון משרות, מכל מקום בעולם, עשוי להפוך לחיסרון (אם הולכים לאיבוד בתוך השפע הזה). אין ספק שיש לא מעט יתרונות וכמובן גם חלופות.

קבלו את המדריך למשתמש – איך להשתמש בלינקדאין כדי למצוא עבודה בצורה טובה.

קצת רקע – למי פונה לינקדאין

הרשת לינקדאין לא מיועדת לאנשים שמחפשים פעילות חברתית. היא פונה לקבוצות שונות של בעלי עניין: קודם כל, לארגונים, שיכולים לקבל מידע רחב על אנשים שמחפשים עבודה. שנית, למחלקות של משאבי אנוש וחברות השמה. זוהי דרך לגייס עובדים, מנהלים ואנשי מקצוע בתחומים שונים. בנוסף, פונה כמובן לציבור הרחב, של מחפשי עבודה.

חשוב לציין שהרבה מהאנשים שנרשמים ללינקדאין לא בהכרח רוצים להתחיל לעבוד במקום חדש מחר בבוקר. הם עשויים להיות עובדים המאושרים בחלקם, אבל מוכנים לשמוע הצעה קונקרטית וטובה מארגון כלשהו, או ממגייס כזה או אחר.

אחרי שהבהרנו את הדברים, נסביר כיצד צריך לנהל תהליך חיפוש אפקטיבי בלינקדאין.

 

ניהול אפקטיבי של תהליך חיפוש עבודה בלינקדאין

 

בניית פרופיל אישי

כדי למצוא עבודה, דבר ראשון יש להירשם באתר או באפליקציה של לינקדאין ולפתוח פרופיל אישי. זהו למעשה כרטיס הביקור שלכם.

זה המקום שבו מעסיקים ומגייסים יסתכלו כדי להבין מי אתם ומה הנסיון שאתם מביאים עמכם. בין אם אתם מחפשים כרגע עבודה באופן פעיל, או שהחיפוש פחות אינטנסיבי, וודאו תמיד שני דברים: הראשון, שהפרופיל שלכם מעודכן. השני, שהפרופיל שלכם מציג אתכם בצורה ראויה, מחמיאה ואפקטיבית.

שימו לב אפילו עד רמת התמונה. אם העליתם תמונת פרופיל משעשעת, שאולי נראית טוב בפייסבוק, אולי כדאי לכם לחשוב על תמונה חלופית, שכן המסר שתרצו להעביר הינו מקצועי.

תמונה כהה או לא ברורה מרחיקה הצעות עבודה. כדאי לוודא שאתם נראים במיטבכם, חייכניים, נמרצים, בלבוש ייצוגי בהתאם לתפקידים המעניינים אתכם.

הכירו את היכולות של לינקדאין

בין היכולות של רשת חברתית זאת ניתן למצוא בניית אפשרויות חיפוש חכמות. מי שרוצה למצוא עבודה לא רק על ידי פנייה של מעסיקים, יוכל לפעול בשני מישורים:

ההמלצות שלינקדאין מציע באופן אישי

הראשון: לאחר הגדרת העדפות, לסקור את ההמלצות שלינקדאין מציע באופן אישי. האלגוריתם הזה משתכלל כל הזמן והוא לומד להכיר אתכם ככל שאתם יותר פעילים. הוא רואה מה אתם מחפשים והיכן, אילו משרות בדקת ואילו מעסיקים בודקים את הפרופיל שלכם.

הגדרה של סוג של משרה שמעניין אתכם

דרך נוספת הינה להגדיר סוג של משרה שמעניין אתכם. אתם יכולים להגדיר טווח זמן שבו פורסמה משרה. למשל ביממה האחרונה או בחודש האחרון. אתם יכולים להגדיר את האזור הגיאוגרפי שבו תרצו לעבוד, גם ברמת מדינה. כמו כן יש המון חתכים לפי הגדרות תפקידים. מכיוון שהרבה אנשים ומשרות קיימים במערכת, ככל ששומרים על מיקוד, כך פחות הולכים לאיבוד. שחקו קצת עם מערכת הסינון וגלו בעצמכם.

קבוצות לינקדאין

אגב, אפשר להצטרף לקבוצות, מה שיכול לסייע בהידוק קשרים עם עמיתים ומעסיקים רלוונטיים או עם מגייסים וכמובן להיות ערניים לגבי משרות שמתפרסמות בקבוצות אלו.

צרו חברויות וקבלו המלצות

מציאת עבודה, בפרט אם ברצונכם שמעסיקים יפנו אליכם, מחייבת יותר מאשר המתנה פסיבית. כדאי להיות אקטיביים, ליצור חברויות ("קשרים") וגם, לקבל המלצות. זהו כלי חזק מאוד. האפשרות לקבל המלצות מחברים, שהם אחרי הכל גם בעלי תפקידים ובעלי כישורים. למשל, מי שמחפש עבודה בהנדסת תוכנה ומקבל המלצה חזקה ממנהלים וותיקים בתחום, ימשוך את העין של מעסיק לעומת מי שהינו חסר חברים וממליצים.

זכרו שמעסיקים יכולים לראות לא רק מי המליץ עליכם אלא גם את הפרופיל המקצועי שלו. כך שחשוב שההמלצות תהיינה רלוונטיות. צלם חתונות שימליץ על מעצב גרפי, זה בהחלט יכול לעבוד. אם איש מכירות ימליץ על מומחה סייבר, לא בטוח שזה יעבוד.

איך להתמודד עם החיסרון הגדול של לינקדאין

כמו כל דבר טוב, יש גם חסרונות. החיסרון הגדול של לינדקאין נובע דווקא מהגודל. מכך שהרבה פעמים, האלגוריתם של מציאת משרות שולף הצעות לא רלוונטיות בשבילכם או אפילו מודעות למשרות שכבר אוישו. גם מעסיקים לפעמים מסמנים לא נכון שדות חשובים כמו סוג המשרה או הגדרת תפקיד מדויקת (אגב יש הבדלים בהגדרות בין מדינות וארגונים שונים).

אז איך להתמודד?

תמיד להשתמש במקביל גם באפשרויות נוספות לחיפוש עבודה. היכנסו למערכת החיפוש של לין ביכלר, חברת השמה מהגדולות והוותיקות בישראל, קבלו הצעות, שלחו קורות חיים והגדילו את סיכוייכם למצוא ומהר, את מקום העבודה החדש שלכם.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

שאלות נפוצות בראיון עבודה

ראיון עבודה הוא אחד השלבים המכריעים ביותר בקבלת העובד לתפקיד. במהלך הראיון המראיין עומד על טיבו של המועמד, התאמתו לתפקיד ולארגון ונכונותו לבצע את המשימות

קראו עוד »