כתיבת מכתב תודה למקום עבודה

מכתב תודה במקום הנכון ובזמן הנכון משמח וגם עשוי להועיל הן למקבל (הנמען) והן לכותב. סיימתם עבודה ואתם רוצים לעזוב בצורה חיובית וטובה? נסביר למה כדאי לכתוב מכתב מסוג זה ואיך תעשו זאת נכון.

 

מכתב תודה למקום העבודה עשוי להשפיע על ההמלצות שלכם

עולם העבודה הדינאמי כיום מאפשר לכולנו לחפש הזדמנויות ואתגרים חדשים כל הזמן.

גם אם אין קשר ישיר בין העבודה הקודמת לבין העבודה הבאה, סביר מאוד להניח שהמעסיק הבא יבקש המלצות. כאשר אתם מכינים מכתב תודה והערכה למנהל, אתם נותנים ביטוי לכמה דברים חשובים. אתם מודים על הפרנסה שקיבלתם, מודים על סביבה תומכת ועל הדברים שלמדתם וקיבלתם מהמנהל כאדם וכבוס. וללא ספק, מכתב שכזה, בנימה אישית מהלב, יחזק כל המלצה חיובית עליכם. מנהל שמרגיש מוערך ייתן ביטוי להערכה שלו כלפיכם, אם יידרש להמליץ עליכם לתפקיד הבא.

 

טוב שיזכרו אתכם לחיוב

כל מקום עבודה כדאי לעזוב ברוח טובה. עזיבה בכעס יוצרת משקעים לכל הצדדים. כאשר אתם כותבים מכתב תודה למקום עבודה, אתם עוזרים לשמור על השם הטוב שלכם. יזכרו אתכם לחיוב ובהחלט יתכן שאם יפתח תפקיד נוסף, תזכו לטלפון בעתיד. אם אתם לא שוללים לחזור בעתיד לאותו מקום עבודה, באותו תפקיד או בתפקיד אחר, הקדישו כמה דקות מזמנכם ונסחו מכתב תודה מחמם לב.

האם צריכים להיות מאוד יצירתיים במכתב?

לפני שאתם כותבים מכתב תודה למנכ"ל, למעסיק או למקום העבודה, יתכן שאתם תוהים עד כמה צריכים להיות יצירתיים. במידה מסוימת, צריך להתייחס למכתב הזה כמכתב רשמי. לא כדאי לשבח במילים יותר מדי גבוהות. לא כל כך כדאי להמציא עודף של חרוזים. כדאי מאוד להתחיל עם פתיחה רשמית ולציין את תקופת העבודה שלכם, מתי התחלתם ומתי עזבתם. אם התפתחתם מבחינה אישית או מקצועית, ציינו זאת. הודו למנהל או למקום העבודה על שאפשרו לכם להתקדם, לעבור מתפקיד זוטר לתפקיד בכיר יותר. הודו על הניסיון שצברתם, על הסביבה החברתית, על הכלים שקיבלתם.

הקפידו לציין על המכתב תאריך וכותרת. הוסיפו חתימה אישית שלכם ונסו לשלב בין השורות גם נימה מעט אישית, לא יבשה מדי. והכי חשוב, אחרי הכתיבה, קראו היטב את מה שכתבתם וודאו שאין שגיאות, הגזמות או טעויות הגהה. מכתב תודה למעסיק שכתוב עם שגיאות יוצר רושם מאוד לא מוצלח. במידה ואתם מרגישים שבאמת אין לכם מושג מהיכן להתחיל, תוכלו להיעזר בדוגמאות של מכתבים דומים. חפשו נוסח מכתב תודה והערכה, אפילו לא כזה שנכתב על ידי עובד, למעסיק לשעבר. השתמשו בדגם הזה וערכו התאמות נדרשות. לאחר מכן, בקשו מחבר, חברה, בעל, אישה, ידיד או ידידה לקרוא את הדברים. את המכתב תוכלו למסגר ולהגיש למנהל בפרידה, לאחר לחיצת יד חמימה.

עוד טיפים בנושא

חישוב היקף משרה

שוק העבודה השתנה מאוד לאורך השנים. אם פעם, מרבית המשרות היו בהיקף של משרה מלאה ולעיתים חצי משרה, הרי שכיום האפשרויות מגוונות הרבה יותר. עובדים

קראו עוד »

דור ה Z ועולם העבודה

דור הולך ודור בא ושינויים וחידושים צצים עם חילופי הדורות גם בעולם העבודה. הדור הבא בשוק העבודה הוא דור ה Z (ילידי 1995 ותחילת שנות האלפיים). בני דור

קראו עוד »

התנהלות מול מנהל הארגון

כניסה למקום עבודה חדש והתנהלות נכונה בתוכו אינה עניין פשוט. התנהלות נכונה מול מנהל הארגון היינה קריטית לעובדי הארגון ובפרט לחדשים שבניהם, כאשר תוצאות של התנהלות

קראו עוד »

מיתוג עצמי

המונח "מיתוג עצמי" או "מיתוג אישי" מוכר בשפה המקצועית של עולם השיווק ושגור בשפתנו היומיומית. את המונח עצמו טבע בעולמנו לראשונה איש השיווק טום פיטרס במאמר שכתב

קראו עוד »

איך לנהל משא ומתן על שכר

משא ומתן הוא דבר המתרחש למעשה בכל מערכת יחסים. זהו דבר השגור בחיי היום יום שלנו, הנעשה לעיתים תכופות ללא מודעות ותשומת לב, אשר נלמד היום כאומנות

קראו עוד »